استانداری ایلام

مدیرکل امنیتی استانداری ایلام :

کوچ عشایر میهمان در استان به صورت خودرویی و ماشینی صورت گیرد

کوچ عشایر میهمان در استان به صورت خودرویی و ماشینی صورت گیرد

مدیرکل امنیتی استانداری ایلام :
کوچ عشایر میهمان در استان به صورت خودرویی و ماشینی صورت گیرد
مدیر کل امنیتی استانداری ایلام در نشست ویدئوکنفرانس کوچ عشایر از کوچ ماشینی عشایر در استان ایلام خبر داد و گفت: کوچ سنتی عشایر با توجه به زحمات و زمان زیادی که دارد امکان انجام آن در این شرایط فعلی با توجه به مسائل کرونا امکان پذیر نیست و عشایر میهمان در استان ایلام می بایست کوچ ماشینی را در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش پایگاه اطلاعر سانی استانداری ایلام ؛ جوهر نادری روز چهارشنبه 27 اسفند ماه در نشست ویدئوکنفرانسی مدیریت کوچ بهاره عشایر میهمان که با حضور استان های مبدأ عشایر برگزار شد گفت: عشایر میهمانی که در استان ایلام حضور دارد باید تقویم کوچ و همچنین پرتکل های بهداشتی و انجام کوچ ماشینی و پرهیز از کوچ سنتی را در دستور کار خود در هنگام کوچ قرار دهند.
وی با تأکید بر رعایت پرتکل های بهداشتی و افزایش مراقبت ها در کوچ عشایر خاطر نشان کرد: دستگاههای اجرایی  دستگاههای اجرایی برابر شرح وظایف خود در حوزه ی امور بهداشت و درمان ، راهداری ، بحث های امنیتی و انتظامی ، تأمین آب و دیگر مسائل همکاری لازم را داشته باشند و فرمانداران نیز در این خصوص همراهی داشته باشند
جوهر نادری با اشاره به اجباری شدن هویت گذاری دام ها و رعایت قانون و آیین نامه ها خصوصا در بحث حمل دام به مناطق مرزی تصریح کرد: در زمینه کوچ عشایر میهمان استان ایلام همراهی و همکاری نیروی انتظایم در ایستگاههای بازرسی و همچنین پلیس راه ضروری است .
مديركل امور عشاير استان ايلام نیز در این نشست با اشاره به آغاز كوچ عشاير اين استان از مناطق گرمسير به سردسير، گفت: تمهيدات لازم براي حفظ امنيت جان و مال و دام عشاير اتخاذ شده است.
فرشاد یاسمی اظهار كرد: در مبادي ورودي و خروجي ايل راه ها، تونل ها و راه هاي اصلي و فرعي با مشاركت دستگاه هايي چون نيروي انتظامي و هلال احمر ، راهنمایی و رانندگی ، راهداری ، سپاه ، بسیج عشایر ومرزبانی براي حفظ سلامت عشاير كوچرو امنيت برقرار است.
وي افزود: كوچ بهاره عشاير به طور رسمي از 15 فروردين شروع مي شود و به مدت 45 روز ادامه دارد اما از ابتداي فصل بهار و همزمان با مساعد شدن هوا برخي از خانوارهاي عشاير زودتر از موعد مقرر، كوچ خود به مناطق ييلاقي را آغاز كرده اند.

دامنه هاي كبيركوه، ديناركوه، سيوان، مانشت، قلارنگ، شره زول و دالاب از مهمترين مناطق ييلاقي عشاير استان ايلام در زمان كوچ بهاره است.
9 هزار و 736خانوار با 60 هزار نفر جمعيت در قالب 12 ايل و 32 طايفه و همراه داشتن يك ميليون و 400 هزار راس دام سبك و سنگين در استان ايلام زندگي مي كنند.
لازم به ذکر است در کوچ پاییزه عشایر استانهای همدان، لرستان و کرمانشاه به استان ایلام کوچ می کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است