استانداری ایلام

معاون وزیر کشور:

۶ درصد منابع دولت برای مدیریت بحران ها هزینه می شود

۶ درصد منابع دولت برای مدیریت بحران ها هزینه می شود

معاون وزیر کشور:
۶ درصد منابع دولت برای مدیریت بحران ها هزینه می شود

به گزارش گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، اسماعیل نجار روز سه شنبه ۱۹ اسفند ماه در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با عنوان این مطلب که ۶ درصد از منابع در اختیار دولت برای مدیریت بحران ها در طول سال هزینه می شود، اظهار داشت: سه درصد از اعتبارات مدیریت بحران برای پیشگیری و سه درصد نیز برای مقابله در نظر گرفته می شود.

وی افزود: ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در جریان سیلاب های رخ داده سال ۹۸ کشور و ۱۲۰ هزار میلیارد ریال نیز برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه هزینه شده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به تدوین و اجای آیین نامه ۲۸۰۰ برای مقابله با حوادث و بحران ها تاکید کرد: اجرای دقیق این آیین نامه باعث کاهش حوادث جانی و مالی در زمان وقوع حوادث می شود.

نجار یادآور شد: پس از زلزله رودبار در سال ۶۸ آیین نامه ۲۸۰۰ با محتوای پیشگیری و مدیریت بحران تدوین و ابلاغ شد که البته این آیین نامه تاکنون چهار بار مورد ویرایش قرار گرفته که آخرین ویرایش آن بعد از وقوع زلزله سرپل ذهاب در سال ۹۶ انجام گرفت.

وی اضافه کرد: هدف اصلی مدیریت بحران پیشگیری از بروز حوادث ، مدیریت شرایط بعد از وقوع حادثه و تلاش برای ایجاد زندگی عادی در بین مردم حادثه دیده در سریع ترین زمان ممکن است که اجرای این آیین نامه در تحقق این اهداف تاثیرگذار خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه باید خسارت های جانی و مالی در زمان وقوع حوادث کاهش یابد، تاکید کرد: در ساخت و سازها باید جدیدترین علوم و فنون ساختمان سازی رعایت شود تا در برابر وقایعی چون سیل و زلزله مقاوم باشند.

نجار گفت: مقاوم سازی ابنیه های روستایی از اهمیت زیادی برای دولت برخوردار است، در حال حاضر پنج میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد و طبق قانون هر سال ۲۰۰ واحد به این تعداد اضافه می شود.

وی ادامه داد: گستره رودخانه ها و روان آبهای کشور ۱۴۷ هزار کیلومتر است که از این رقم ۷۰ هزار کیلومتر آن در مسیر مراکز جمعیتی است که در صورت بروز هرگونه باران شدید، وجود این رودخانه ها مخاطره آمیز است که باید این مراکز جمعیتی قبل از بروز هر حادثه ای ساماندهی شوند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است