استانداری ایلام

سرپرست استانداری ایلام:

لزوم بالا بردن اعتبار و روایی طرح های تحقیقاتی در استان/جمعیت جوان استان و لزوم پرداختن به ملاحظات اجتماعی/نگاه دولت تدبیر و امید به مقوله تحقیق و پژوهش مثبت بوده است

لزوم بالا بردن اعتبار و روایی طرح های تحقیقاتی در استان/جمعیت جوان استان و لزوم پرداختن به ملاحظات اجتماعی/نگاه دولت تدبیر و امید به مقوله تحقیق و پژوهش مثبت بوده است

سرپرست استانداری ایلام:
لزوم بالا بردن اعتبار و روایی طرح های تحقیقاتی در استان/جمعیت جوان استان و لزوم پرداختن به ملاحظات اجتماعی/نگاه دولت تدبیر و امید به مقوله تحقیق و پژوهش مثبت بوده است/خروجی تحقیقات بایست با اصول فرهنگی سازگار باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر محمد نوذری صبح امروز دوشنبه ۴ اسفند ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد با بیان اینکه جمعیت جوان ایلام ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، تاکید کرد: ۲۷ درصد از مجموع جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند که این میزان در کشور ۲۵ درصد است.

وی افزود: هر جامعه ای که تعداد جوانان آن بیشتر باشد، بطور قطع در بسیاری از حوزه ها موفق تر خواهد بود، اما برای مصون ماندن این قشر از آسیب ها و هنجارهای اجتماعی باید چاره اندیشی کرد.

سرپرست استانداری ایلام یادآور شد: طرح مطالعه چهار آسیب اجتماعی در استان نظیر خودکشی، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی زیر نظر شورای اجتماعی وزارت کشور در ایلام آغاز شده که ماحصل این مطالعات نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دینی در جامعه باید ترویج یابد و رفع آسیب های اجتماعی بصورت کاربردی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر نوذری در ادامه با اشاره به این مهم که طرح ها و پژوهش های خوبی در این دو سه سال انجام شده و در حال انجام است گفت: در دولت تدبیر و امید اعتبارات پژوهشی در استان افزایش یافته و البته به همین نسبت نیز بایست کیفیت طرح و پژوهش ها ارتقا یابد.

وی در ادامه گفت: کار تحقیق و پژوهش در قدم اول بایست بر اساس طرح مسئله، ضرورت، روش کار علمی، ابزار مناسب پژوهش و در نهایت به نتایج و پیشنهادات و ارائه راهکارها درست بیانجامد.

سرپرست استانداری ایلام با عنوان این مطلب که خروجی تحقیقات بایست با اصول فرهنگی سازگار باشد، افزود: برخی از آسیب های موجود در حوزه تحقیقات استان کلی گویی بوده و نتایج فاقد اعتبار و روایی داشته و خروجی لازم را نداشته که بایست در طرح های جدید این ملاحظات رعایت شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است