استانداری ایلام

معاون سیاسی و امنیتی استاندار

هفت شهرستان ایلام در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند/فعالیت ادارات مناطق آبی به روال وضعیت زرد ادامه می‌یابد ...

هفت شهرستان ایلام در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند/فعالیت ادارات مناطق آبی به روال وضعیت زرد ادامه می‌یابد ...

 هفت شهرستان ایلام در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند/فعالیت ادارات مناطق آبی به روال وضعیت زرد ادامه می‌یابد ...

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام:
⭕️ در حال حاضر ساده انگاری مردم در خصوص کرونا بسیار خطرناک است/رسانه ها در خصوص خطر عادی سازی کرونا به مردم اطلاع رسانی کنند/ آرامش نسبی ایلام با رنگ آبی ...

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر محمد نوذری صبح امروز شنبه ۲۰ دیماه در پنجاه و دومین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، ساده انگاری مردم در خصوص کرونا را بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: از رسانه ها، فضای مجازی و صدا و سیما تقاضا دارم در مورد خطرات عادی سازی کرونا در جامعه به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه گفت: در بسیاری از شهرستان های استان مسافرت های بین شهری و درون استانی و حضور مردم در طبیعت، تجمع در آرامستانها و... دورهمی ها افزایش یافته که حاصل ساده انگاری در خصوص کروناست و این بسیار خطرناک است.

معاون استاندار با اشاره به اضافه شدن وضعیت آبی به رنگ بندی کرونا در استانها گفت: رنگ بندی کرونا به چهار وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی تقسیم بندی شده است.  

وی در ادامه وضعیت مرکز استان را آبی اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با همت همه‌ی مسئولین و همکاری خوب مردم وضعیت کرونا در استان بهبود یافته است و اکنون در وضعیت آبی هستیم.

وی افزود: در گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ نفر با تست PCR مثبت برای شرایط زرد تعریف می‌شد، اما اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲ نفر تست PCR مثبت وجود داشته باشد وضعیت آن شهر از نظر شیوع ویروس کرونا آبی است.

دکتر نوذری در خصوص حضور کارکنان در ادارات در مناطق آبی گفت: تا ابلاغ دستورالعمل جدید فعلا روال کار در ادارات مناطق آبی چون روال زرد دنبال می شود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا در مناطق آبی که مناطق کم‌خطر است، با رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی مدارس با جمعیت کم شروع به فعالیت می کنند. 

وی افزود: در مناطق زرد و آبی، پایه اول و دوم ابتدایی به شرط این که کلاس بیشتر از ده نفر نباشد تشکیل شده و همچنین دروس کارگاهی و عملی فعالیت خود را از سر می گیرند.

معاون استاندار در پایان ضمن درخواست از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: از همه‌ی فرمانداران می خواهم که در زمینه رفت و آمدها، حضور در طبیعت و آرامستانها کنترل بیشتری داشته باشند. 

🔸فعالیت ادارات مناطق آبی به روال وضعیت زرد ادامه می‌یابد

به گفته معروف بسطامی معاون استاندار و رئیس قرارکاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا، در این ستاد، تا زمان ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به وضعیت آبی، روال فعالیت‌ها مطابق قبل خواهد بود

وی در ادامه گفت:  شیوه‌نامه محدودیت‌های شرایط آبی هنوز تدوین نشده است و به محض ابلاغ، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

🔸هفت شهرستان ایلام در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از مجموع ۱۱ شهرستان ایلام، هفت شهرستان آبی و چهار شهرستان زرد هستند

به گفته دکتر محمد کریمیان، شهرستان ‌های ایلام، بدره، چرداول، سیروان، ملکشاهی، مهران و هلیلان آبی و آبدانان، ایوان، دره‌شهر و دهلران در وضعیت زرد قرار دارند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است