استانداری ایلام

معاون اقتصادی استاندار:

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از سرمایه گذاری هفت میلیارد یورویی در استان طی سه سال گذشته خبر داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از سرمایه گذاری هفت میلیارد یورویی در استان طی سه سال گذشته خبر داد.

معاون اقتصادی استاندار:
هفت میلیارد یورو در حوزه صنعت ایلام سرمایه گذاری شده است


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از سرمایه گذاری هفت میلیارد یورویی در استان طی سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور دبیر تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: طی سه سال گذشته بیش از هفت میلیارد یورو در حوزه نفت و گاز ، پتروشیمی و سایر بخش های صنعت استان سرمایه گذاری شده است.
وی تاکید کرد: طرح های لرزه نگاری ، توسعه میادین نفتی و چهار طرح پتروشیمی ایلام از مهم ترین این طرح هاست.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار ایلام افزود: همچنین طرح پارک پلی پروپیلن برای ایجاد ۹۶ کارخانه تولیدی با اشتغالزایی پنج هزار نفر که ماده اولیه آن صنایع پایین دستی پتروشیمی است، طراحی شده و اکنون در حال عقد قرارداد و تفاهم نامه هستیم.

رستم زاد گفت: ۶ منطقه در چارچوب این برنامه طراحی شده که شامل تولید ۳۰۰ نوع مواد شیمیایی است که خوراک آن در زمینه تولید موکت، فرش ، صنایع نساجی، کاشی و سرامیک، غذایی، دارویی کاربرد دارد.

وی به احداث کارخانه مشترک خودرو ایران و عراق اشاره کرد و گفت: لازمه این امر ایجاد شهرک صنعتی مشترک برای ایجاد وسایل خودرو همچون لنت و کلاج، تایر خودرو، باتری، روغن و روان‌کاری های خودرو است و همچنین تکمیل نیروگاه برق مهران نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار ایلام خواستار تصویب هرچه سریع تر منطقه آزاد تجاری صنعتی مهران شد و گفت: با تصویب این منطقه بسیاری از شرکت های بزرگ ملی و بین المللی در این استان حضور پیدا کرده و سرمایه گذاری می کنند.
رستم زاد اظهار داشت: اجرای ۱۰ طرح بزرگ و مهم صنعتی در استان در مرحله مطالعه بوده که برای ایجاد آنها با هلدینگ های سرمایه گذاری در حال رایزنی هستیم.

وی از دبیر تشخیص مصلحت نظام درخواست کرد هرچه سریع تر منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات مردم این استان به تصویب نهایی برسانند.
وی با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و حوزه نفت و گاز گفت: استان ایلام به خاطر وجود مرز مشترک با کشور عراق و صادرات بالا و تردد زوار یکی از مناطق استراتژیک بشمار می رود که نیازمند ایجاد منطقه آزاد برای جذب سرمایه گذاری های بیشتر است.

رستم زاد همچنین به رشادت ها و فداکاری‌های مردم ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم ایلام دین بزرگی به کردن انقلاب و نظام دارند که باید با ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت ها و ایجاد صنایع نظام پاسخگو فداکاری آنان باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است