استانداری ایلام

به قصد دفاع و پیگیری از خواسته ها و مطالبات کشاورزان استان اتفاق افتاد:

حضور استاندار ایلام در کارگروه ملی سازگاری باکم آبی

حضور استاندار ایلام در کارگروه ملی سازگاری باکم آبی

به قصد دفاع و پیگیری از خواسته ها و مطالبات کشاورزان استان اتفاق افتاد:
✔️ حضور استاندار ایلام در کارگروه ملی سازگاری باکم آبی

سلیمانی‌دشتکی:
✅ سهمیه آب مورد نیاز برای ۱۸۰ هزار هکتار از زمین های آبی استان تامین شود

🟠 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی که به قصد پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردمی به تهران سفر کرده است، پس از چند نشست جذب سرمایه گذاری در مرکز با هلدینگ های مهم خلیج فارس و ایرانیان و ... عصر امروز شنبه ۱۳ دیماه در نشست کارگروه ملی سازگاری با کم آبی که با حضور مهندس تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور برگزار شد، حضور یافت.

در این نشست که در سالن جلسات شرکت مدیریت منابع آب ایران و با حضور اعضای کمیته فنی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و مدیران جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آب منطقه‌ای استان برگزار گردید، استاندار ایلام ضمن تشریح ظرفیت ها و پتانسیلهای بالای آب و خاک استان، گفت: استان ایلام در صرفه جویی منابع آبی و حفظ و ذخیره آبهای سطحی از استان های موفق و پیشگام کشور بوده است، چراکه ما تنها استانی هستیم که فاقد چاه غیر مجاز در کشور است.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه بر ضرورت تامین آب زمین‌های زراعی استان که با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در دست اقدام است، تاکید کرد و گفت: در حوزه آب و خاک و کشاورزی در استان کارهای بسیار بزرگی انجام شده و در دست اقدام است که در این راستا تکمیل طرح ها نیازمند همراهی و همکاری بیشتر مسئولان مربوطه کشوری هست.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که برنامه سازگاری با کم آبی تا افق سال ۱۴۰۶ مشخص شده، لازم است در این زمینه متولیان امر در جهت تحقق سهمیه پیش بینی شده اراضی آبی استان به وعده های خود عمل کنند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار سهمیه آب مورد نیاز به زمین های آبی استان شد و گفت: در حال حاضر بر اساس برنامه ریزی های انجام شده زیرساخت بیش از ۱۸۰ هزار هکتار زمین آبی آماده شده است و بر اساس پیش بینی انجام شده نیازمند ۲ میلیارد متر مکعب آب هستیم که ضرورت دارد آب کافی برای مشروب نمودن این اراضی تامین گردد. 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است