استانداری ایلام

عهدیه طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا

‍ ۹ درصد جمعیت ایلام را حاشیه نشینان تشکیل می دهند

‍ ۹ درصد جمعیت ایلام را حاشیه نشینان تشکیل می دهند

‍ ۹ درصد جمعیت ایلام را حاشیه نشینان تشکیل می دهند

‍ ایلام - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام گفت: ۹درصدجمعیت ایلام راحاشیه نشینان تشکیل می دهند و بیشترین جمعیت حاشیه نشین استان در حاشیه شهر ایلام سکونت دارند.

عهدیه طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حاشیه نشینان ۲۱درصدجمعیت شهر ایلام را شامل میشود افزود: در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی دو دفتر تسهیل گری و توسعه محلی از سال گذشته در مناطق کم برخوردار ایلام تاسیس و راه اندازی شده است.

وی یادآورشد: این دو مرکز در مناطق حاشیه ای بانبرز، بانبور، سبزی آباد و محله کارخانه نمک ایلام در حال فعالیت هستند.

طهماسبی افزود: دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی ایلام در راستای خدمات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مشاوره ای از زمان تاسیس تاکنون اقدامات ارزشمند و قابل تقدیری برای خدمت دهی به مناطق حاشیه نشین ارایه کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام با اشاره به اقدامات دفاتر تسهیل گری استان در راستای مقابله با کرونا افزود: این دفاتر با همکاری شرکت ها و همچنین کمک خیرین به تامین وتوزیع بسته های بهداشتی، غذایی و بسته های نوشت افزار در این مناطق کرده است.

طهماسبی افزود: علاوه بر تاسیس دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه ای شهر ایلام، ۳ واحد تسهیل گر نیز در سال گذشته در راستای ارایه خدمات بویژه برگزاری کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی درشهرستان ملکشاهی  فعالیت نموده اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام گفت: برای خدمات دهی بهتر به مناطق کم برخوردار شهر ایلام وشهرستان ملکشاهی مراکز اجتماعی و فرهنگی مستقر در این مناطق تعمیر و تجهیز شده است.

طهماسبی اضافه کرد: برای تکمیل تجهیزات مراکز اجتماعی و فرهنگی مسقر در مناطق حاشیه ای استان برای سال جاری نیز درحال پیگیری دریافت اعتبارات هستیم.

وی در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی در مناطق حاشیه نشین برای کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط فردی و اجتماعی، افزود: تاکنون برنامه ها و کارگاه های آموزشی متعددی در این راستا در اکثر شهرستانهای استان به ویژه در دو شهر ایلام و ملکشاهی برگزارشده است.

طهماسبی هدف از ایجاد دفاتر تسهیل گری را کاهش آسیب های اجتماعی جامعه محلی، ظرفیت سازی مناطق حاشیه نشین و توجه ویژه به سکونتگاه‌های غیر رسمی دانست و تاکید کرد : این دفاتر توسط دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام با همکاری وزارت کشور راه اندازی شده است.


وی در ادامه از توزیع تبلت بین دانش آموزان نیازمند مناطق حاشیه نشین شهرایلام خبر داد و یادآور شد: تعدادی تبلت بین دانش آموزان ممتاز مناطق حاشیه نشین شهر ایلام در مقاطع مختلف تحصیلی توسط خیرین و شرکت ها درراستای مسولیت اجتماعی انجام شده است.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام اظهار داشت :توجه ویژه دولت وبنیادهای برکت، احسان و همچنین بنیاد علوی وابسته به ستاداجرایی فرمان حضرت امام( ره )وبنیادمستضعفان به مناطق محروم و آسیب پذیر استان منجر به کاهش آسیب های اجتماعی دراین مناطق شده است که امیدواریم این کمک ها تا زمان خروج این مناطق ازمحرومیت ادامه داشته باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است