استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

به عمل کار برآید ...!

به عمل کار برآید ...!

 به عمل کار برآید ...!
✍️آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

به این تیترها نگاه کنید:
《ایلام امن ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری در سال ۹۸/ایلام جزو شش استان برتر کشور با رشد بیش از ۲۰۰ درصد سرمایه‌گذاری در سال ۹۸/سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان ظرف سه سال گذشته در استان ایلام/ایلام جزو سه استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری در تابستان ۹۹/اختصاص بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سفر دکتر نوبخت به ایلام/تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان/و ... ایلام بر صدر بودجه ۱۴۰۰ کشور》

قبل از سفر اخیر رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، رئيس امور پايش، ارزيابي و اطلاعات مديريت سازمان برنامه و بودجه كشور به ایلام سفر کرد تا در ارتباط با طرح ها و پروژه های سفر دکتر نوبخت به جمع بندی برسد.

وقتی دکتر جغتایی در پایان سفر خود و در نشست با استاندار ایلام از مبلغ غیرقابل باور اعتبارات پیشنهادی برای پروژه های جهش تولید و طرح های نیمه تمام شگفت زده شد کمتر کسی فکر می کرد که این عدد و ارقام به واقعیت بپیوندد. و البته زمانی این شگفتی کامل شد که حاصل سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و هیئت همراه به استان بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام گردید.

به محض تیتر این خبر بر تلکس خبرگزاری های استان و کشور برخی با دیده اما و اگر به این رقم افسانه ای نگاه کردند! بله آنها حق داشتند، این میزان بیش از ۱۰ برابر بودجه عمرانی استان آن هم در شرایط سخت مالی کشور بود. و امروز با تخصیص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از آن اعتبارات همه ذهن ها متوجه این حرکت بزرگ و تاریخی در جذب اعتبارات استان شده است.

آری برخی که تا دیروز حاصل بیش از ۶۰۰ دیدار استاندار ایلام با مسئولان و مقامات ارشد کشوری و لشکری را بی حاصل می پنداشتند

امروز باورشان شده است که این تلاش ها ثمربخش بوده است. و امروز با انتشار آمار و اطلاعات بودجه کشور و بر صدر قرار گرفتن نام ایلام بعنوان کوچکترین استان کشور از بعد جمعیتی بر بلندای آمار و ارقام های این اعتبارت مشخص می شود که "به عمل کار برآید، به سخنرانی نیست!"

بارها عنوان شده است که استاندار ایلام یکی از پیگیرترین و عملیاتی ترین مسئولان در دولت تدبیر و امید است و تلاش های بی وقفه وی در معرفی استان بعنوان امن ترین نقطه کشور برای سرمایه‌گذاری و رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در استان با بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان ظرف سه سال گذشته گواهی بر این ادعا است.

و ایضا تشکیل قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی در استان و کشاندن مسئولان ارگان ها، نهادها و بنیادها های مختلف به استان و اختصاص اعتبارات قابل توجه در این زمینه به استان نیز در نوع خود جالب توجه است. و اینک به خوبی می توان نتیجه آن همه رفت و آمدها به سازمان برنامه و بودجه کشور را در دو نمای سفر دکتر نوبخت به استان و اعتبارات اختصاص یافته در بودجه سال آینده به استان دید که این راستا به اختصار به برخی از شاخص های بودجه ۱۴۰۰ استان اشاره می شود:

۱- استان ایلام از نظر سرانه جمعیتی رتبه دوم اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) را در بین استان های کشور در بودجه سال آینده دارد.

۲- اعتبارات عمرانی استان ایلام در این لایحه بیش از ۷۰.۵  افزایش یافته است و اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی استانی نسبت به سال جاری ۶۳.۲ درصد افزایش دارد.

۳- در حالیکه بودجه کل کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است این میزان در استان ایلام ۸۳.۵ درصد است.

۴- اعتبارات طرح های ملی و ملی استانی شده مربوط به استان ایلام شامل حوزه هایی نظیر حمل و نقل، راه آهن، آب و فاضلاب، سدها و دانشگاه ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با احتساب طرح سامانه گرمسیری ۱۰۸.۲ درصد نسبت به سالجاری افزایش داشته است.

۵- ردیف اعتبارات اربعین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سالجاری ۲۲ درصد افزایش یافته است.

۶- اعتبارات طرح های ملی و ملی استانی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه حمل و نقل و راه ها از رقم ۱۶۴ میلیارد تومان به  ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است و رشد ۷۱ درصدی را نشان می دهد.

۷- اعتبارات بخش آب و فاضلاب ۳۷ درصد، آب و خاک، سدها و سامانه گرمسیری از محل اعتبارات ملی و ملی استانی شده ۱۶۱ درصد رشد نشان می دهد.

۸- اعتبارات طبق آیتم هایی چون جمعیت و مساحت استان ها تقسیم می شود و سرانه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برای استان ایلام معادل ۱۵.۱ میلیون ریال سه برابر متوسط استان های کشور است.

۹- و ... استان ایلام در سهم سرانه بودجه ۱۴۰۰ با ۰.۷ دهم درصد جمعیت کشور با بیش از یک میلیون تومان به ازای هر نفر در صدر استان های کشور قرار گرفته است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است