استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان:

مدیران درخصوص میزان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ایجاد شده در استان به مردم اطلاع‌رسانی کنند ...

مدیران درخصوص میزان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ایجاد شده در استان به مردم اطلاع‌رسانی کنند ...

 مدیران درخصوص میزان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ایجاد شده در استان به مردم اطلاع‌رسانی کنند ...

استاندار ایلام در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان:
⭕️ دولت تدبیر و امید در امر توسعه استان جهش ایجاد کرده است/توجه دولت و نهادها و بنیادها در امر محرومیت زدایی و توسعه روستاها بی بدیل بوده است/تداوم روند توسعه استان ظرف یکی دو سال آینده باعث تحول بیشتر در توسعه‌ و اشتغال استان خواهد شد

🟠 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز سه شنبه ۱۱ آذر ماه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به این مهم که بافت اصلی جمعیت استان ایلام روستایی و عشایری است، گفت: در این راستا اشتغال و تثبیت جمعیت در روستاها از ابزارهای مهم توسعه در استان بشمار می‌رود.

وی در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید کارهای مهمی در این زمینه در قالب لوایح بودجه، ردیف های خاص تحت عنوان اشتغال زایی و توسعه روستایی انجام داده است و علاوه براین بنیادها، نهادها و سازمان‌های مختلف نیز در این راستا کمک کار بوده اند.

استاندار ایلام با اشاره به این موضوع که در سال ۹۸ بالای ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبارات توسعه روستایی با تخصیص ۱۰۰ درصد داشته ایم و ۳۰ میلیارد تومان نیز اضافه بر این مبلغ توسط دستگاه های متولی و بانک های عامل جذب شده، گفت: استان ایلام در این زمینه حائز رتبه برتر کشور بوده و علاوه براین با کمک نهادها و بنیاد های مختلف چون بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، کمیته امداد ... و با همکاری نهادهای وابسته به خود در استان و شهرستان های ملکشاهی و هلیلان کارهای عمرانی و اشتعال زایی بسیار خوبی با مشارکت خود مردم و تشکل های مردمی در امر محرومیت زدایی انجام شده است.

استاندار ایلام با تاکید بر این مهم که در دولت تدبیر و امید تحرک عظیمی در توسعه روستایی و مناطق محروم استان ایجاد شده است، گفت: در اينجا دستاوردهای دولت، خدمات نظام است و در این راستا امروز شاهد توسعه زیرساخت های استان و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در این منطقه از کشور هستیم. 

وی با تاکید بر تلاش های بسیار خوبی که در استان توسط دستگاه های متولی چون تعاون و کار و رفاه اجتماعی، وزارت مربوطه و دیگر دستگاه ها چون بانک ها در حوزه اشتغال استان ایجاد شده است، اظهار داشت: بر طبق گزارش مرکز آمار ایران در سال ۹۱ نرخ بیکاری استان بالای ۱۷ درصد بوده و ایلام جزو دو، سه استان اول کشور در آمار بالای بیکاری بوده اما اخیرا با تلاش های صورت گرفته در سال ۹۸ نرخ بیکاری استان به ۸.۳ و در سه ماه اخیر به ۶.۵ درصد رسیده است.

سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر این مطلب ‌که کاهش نرخ بیکاری استان به منزله  این نیست که دیگر بیکار نداریم، گفت: این مهم نشانگر آن است که بیکاری استان نسبت به چند سال قبل وضعیت بهتری پیدا کرده و در اینجا لازم می دانم از مجموعه دستگاه های متولی از جمله بانک های عامل و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حوزه اقتصادی استان تقدیر و تشکر نمایم.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این تسهیلات طرح ها و پروژه های متعدد دیگری در حوزه های مختلف چون وزارت نفت (لرزه نگاری، تقویت و انتقال چاه های گاز، توسعه پتروشیمی و صنایع وابسته به پتروشیمی و ...) ایجاد زیرساخت های حوزه راه، طرح ها و پروژه های مهم حوزه آب و خاک و کشاورزی، ایجاد مسکن به شکل گسترده در شهرها و روستاها برای اقشار محروم و متوسط جامعه توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد، برنامه و بودجه، بنیاد شهید و ... در دست اقدام و اجرا است.

وی افزود: امروز همچنین برنامه های بسیار خوبی در بحث جهش تولید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، در سفر مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بنیاد شهید، بنیاد مسکن، کمیته امداد حضرت امام (ره) و ... شروع شده است که تداوم و به سرانجام رساندند این طرح ها و پروژه های مهم قطعا باعث جهش بیشتر در توسعه و اشتغال استان خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به حجم بالای سفر مسئولان ارشد کشوری در چند وقت اخیر به استان گفت: حاصل این رفت و آمدها نوید بخش توسعه است و انشاالله ظرف یکی دو سال آینده اگر با این روند مثبت پیش برویم در حوزه اشتعال و رفع معضل بیکاری شاهد تحول بزرگی در استان خواهیم شد. 

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود با عنوان این مطلب که اگر کسی به اعلام آمار نرخ بیکاری استان انتقاد دارد بایست از طریق مرکز آمار این موضوع پیگیری شود، گفت: باید ساز و کار مرکز آمار ایران در خصوص تعریف اشتغال اصلاح شود و در این خصوص نمایندگان محترم مجلس می توانند ورود کنند و با ارائه‌ی طرح و اصلاحیه نسبت به تغییر تعریف مرکز آمار از اشتغال اقدام نمایند.

وی افزود: تعریفی که امروز مرکز آمار ایران از اشتغال دارد و بر اساس آن آمار گیری می‌کند همان تعریفی است که مجامع بین المللی از اشتغال دارند و اگر این رویه غلط یا اشتباه است یا با شرایط کشور همخوانی ندارد مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مردم باید ورود کرده و آن را اصلاح نمایند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به انتقاد برخی رسانه از نحوه اعلام آمار نرخ بیکاری گفت: اما رسانه ها نبایست زحمات و تلاش های انجام شده در جهت ایجاد اشتغال استان را زیر سئوال ببرند.

وی در ادامه گفت: مثلا اگر امروز بین ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر بیکار در استان داریم به میزان اشتغالزایی ایجاد شده و آمار شاغلین نیز توجه شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: در جای دیگر مرکز آمار نرخ تورم را در روز تغییر می‌دهد و آن را افزایش می‌دهد و این دو نرخ (بیکاری و تورم)که اعلام می شوند دقیقا مقابل یکدیگر هستند، بدین معنی که هر زمان بر میزان اشتغال افزوده شود، نشانه بالا رفتن سرمایه‌گذاری و این مهم نیز نشان از افزایش نقدینگی و در نهایت منتج به افزایش تورم می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر نرخ بیکاری کاهش یابد، نرخ تورم افزایش می‌یابد، گفت: افزایش درآمدها و سرمایه گذاری در یک منطقه باعث افزایش نرخ تورم در آن منطقه می شود.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که با افزایش درآمدهای مردم، افزایش تقاضا صورت می گیرد و این منجر به افزایش قیمت ها و تورم خواهد شد، اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند که افزایش تورم به دلیل تخلفات و مشکلاتی است که در بازار وجود داشته، البته ممکن است مواردی نیز وجود داشته باشد ولی  ایجاد تورم به میزان عرضه و تقاضا برمی‌گردد، هرچه میزان عرضه کمتر شده و یا تقاضا افزایش یابد تورم نیز افزایش خواهد یافت و این یک قانون جهانی است.

وی افزود: درنتیجه اگر سرمایه گذاری ایجاد شود و اشتغال افزایش یابد، درآمدهای افراد افزایش می یابد و به تبع آن نقدینگی بالا می رود و حاصل این فعل و انفعالات ایجاد تورم خواهد کرد.

سلیمانی دشتکی در پایان گفت: مدیران مربوطه بایست به طرز شایسته ای اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته در زمینه سرمایه گذاری و اشتغالزایی ایجاد شده از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها به افکار عمومی را در دستور کار خود قرار بدهند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است