استانداری ایلام

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار استاندار:

ایلام در حال تبدیل شدن به قطب پتروشیمی غرب کشور است

ایلام در حال تبدیل شدن به قطب پتروشیمی غرب کشور است

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار استاندار:
ایلام در حال تبدیل شدن به قطب پتروشیمی غرب کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام
جهانگیر رستم‌زاد روز دوشنبه در بازدید هیات اعزامی مجمع تشخیص مصلحت نظام از پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، با عنوان این مطلب که ایلام در حال تبدیل شدن به قطب پتروشیمی غرب کشور است، گفت: پتروشیمی ایلام که اکنون فعال است و محصولات تولیدی آن صادر می‌شود و چهار پالایشگاه پتروشیمی در مهران، دهلران، دره‌شهر و هلیلان نیز در حال اجرا هستند و برخی از آنها پیشرفت‌های خوبی دارند.

وی افزود: همچنین ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران و میدان نفتی آذر و چنگوله در این استان فعال و پروژه پارک پلی‌پروپیلن که قرارداد آن به تازگی بسته شده است و در آینده نزدیک جانمایی آن مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: این پارک شش زون با ۹۶ واحد تولیدی و اشتغالزایی مستقیم پنج هزار و غیر مستقیم ۹ هزار نفر با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۳۳ میلیارد تومان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: این زیرساخت‌ها می‌طلبد که منطقه آزاد مهران مصوب و بستر برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و مراودات تجاری فراهم شود.

رستم‌زاد از هیات اعزامی مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست: با در نظر گرفتن این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و با نگاهی علمی و تدوین دقیق گزارش، نویدبخش تبدیل منطقه ویژه به منطقه آزاد تجاری مهران باشند.

بر اساس این گزارش ، هیاتی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام و چند نماینده از مجلس و شورای عالی و روسای دستگاه‌های تخصصی به بازدید از مناطق مختلف شهرستان مرزی مهران و استان ایلام پرداختند تا گزارشی برای مجمع برای اصلاح طرح منطقه آزاد تجاری مهران تهیه کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است