استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان:

در ۸ سال جنگ تحمیلی ایلام عملا از توسعه باز ماند/امروز وحدت و همدلی مسیر توسعه استان را هموار کرده است/مهمترین استراتژی استان برای توسعه ایجاد سرمایه‌گذاری در استان است

در ۸ سال جنگ تحمیلی ایلام عملا از توسعه باز ماند/امروز وحدت و همدلی مسیر توسعه استان را هموار کرده است/مهمترین استراتژی استان برای توسعه ایجاد سرمایه‌گذاری در استان است

💥 ایلام دین بزرگی بر گردن کشور دارد
استاندار ایلام در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان:
⭕️ در ۸ سال جنگ تحمیلی ایلام عملا از توسعه باز ماند/امروز وحدت و همدلی مسیر توسعه استان را هموار کرده است/مهمترین استراتژی استان برای توسعه ایجاد سرمایه‌گذاری در استان است/ظرف سه ماه گذشته ۸ هیئت کشوری به استان آمده است/حاصل سفر مقامات ارشد کشوری به استان مثبت بوده است

🟣 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز پنجشنبه ۸ آبان ماه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان که با حضور دکتر نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، عضو کمسیون اصل ۹۰، مسئولانی از وزارت راه وشهرسازی، وزارت ارتباطات، سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها، بنیاد مسکن، قرارگاه خاتم، شهرک های صنعتی کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ... به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد از همراهی و همکاری خوب نمایندگان استان تشکر کرد و گفت: خوشبختانه امروز وحدت و همدلی مسیر توسعه استان را هموارتر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به مرزداری ايلامي ها در ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: در این ۸ سال ایلام عملا از توسعه باز ماند و به همین خاطر دین بزرگی بر گردن کشور دارد.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که ایلام در دوران دفاع مقدس بیش از ۳ هزار شهید و  ۱۲ هزار جانباز را  تقدیم نظام و کشور نموده است، اظهار داشت: اگرچه دولت ها زحمات و تلاش های زیادی برای استان کشیده اند اما عمق محرومیت های استان زیاد است و نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی در ادامه مهمترین استراتژی استان برای توسعه را ایجاد سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و گفت: در این سه سال که در خدمت مردم شریف استان هستیم بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه ها و بخش های مختلف سرمایه‌گذاری شده است.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به رایزنی های فراوان با مسئولان ارشد کشور در راستای پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی گفت: در این مدت تلاش های زیادی کرده ایم تا با رایزنی و دعوت از هیئت ها، نهادها، هلدینگ ها و سازمان های مختلف مسائل و مشکلات استان را طرح کنیم بلکه با توجه بیشتر در رفع موانع و مشکلات اقدامات موثری صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که در این سه ماه بیش از ۸ هیئت را به استان دعوت کرده ایم، اضافه کرد: اولین هیئت مسئولان مناطق محروم ریاست جمهوری بودند که ۱۵ میلیارد تومان قول اختصاص اعتبار برای پروژه های عمرانی دادند که تماما ابلاغ شده است و حدود ۱۶۰ میلیارد تومان نیز قول اعطای تسهیلات ارزان قیمت دادند که در حال انجام است.

وی از بنیاد علوی بعنوان دومین هیئتی که به استان سفر داشته است یاد کرد و گفت: با رایزنی های فراوان طی سفر رئيس بنیاد علوی به استان دو شهرستان ملکشاهی و هلیلان تحت پوشش‌ محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

وی افزود: این بنیاد تاکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان در امر محرومیت زدایی استان تصویب نموده که ۴۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است و بقیه نیز در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در استان به سفر دکتر نوبخت و هیئت همراه به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر که رئيس کمیته امداد امام (ره) و رئیس بنیاد مسکن نیز حضور داشتند تفاهم نامه ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین شهرهای کوچک و ۳۰۰ واحد نیز برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ایجاد شد.

وی در ادامه گفت: در این سفر در بحث جهش تولید ۲۱۰ میلیارد تومان عمرانی و ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب گردید و در بخش پروژه های ملی نیز حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان تصویب شد که تا کنون قریب ۲۸۰ میلیارد تومان از آن ابلاغ شده است.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمین هیئت بلند پایه ای بوده که ظرف سه ماه اخیر به استان سفر داشته است، اظهار داشت: در این سفر ساخت ۱۱۴۰ واحد مسکونی برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران مصوب و کلنگ‌زنی ۶۰۰ واحد نیز انجام شد و همچنین تفاهم نامه اشتغال ایثارگران منعقد گردید که بایست پیگیری بشود.

وی در ادامه به سفر معاون علمی رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور بعنوان هیئت پنجم حاضر در استان اشاره کرد و گفت: در این سفر نیز مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه سفر اعضای محترم دو کمسیون امنیت ملی و  کمسیون انرژی مجلس به استان را داشتیم و امروز نیز شاهد حضور هشتمین هیئت به استان هستیم که امیدواریم حاصل این رفت و آمدها در این روزهای کرونایی پرخطر منجر به رفع مسائل و مشکلات مردم استان شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است