استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل استانداری ایلام

توان مثال زدنی استاندار ایلام در جذب اعتبارات

توان مثال زدنی استاندار ایلام در جذب اعتبارات

 توان مثال زدنی استاندار ایلام در جذب اعتبارات
✍️ آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل استانداری ایلام 

آنچه که امروز نام قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار سختکوش و پرتلاش استان ایلام را در بین دیگر استانداران کشور متمایز کرده است توان مثال زدنی وی در پيگيري خواسته ها، مطالبات مردمی و جذب اعتبارات است.

ایلام کوچک‌ترین استان کشور از بعد جمعیتی اما در توزیع بودجه ۹۹ در رتبه ۲۲ کشور قرار گرفت. استانی که با ۰.۷ دهم درصد جمعیت کشور در بودجه سال ۹۹ سهم آن از محل اعتبارهای هزینه‌ای استانی کشور ۲.۲، از محل اعتبارهای تملک دارایی‌های استانی ۲.۱ درصد، از محل اعتبارهای توازن ۱.۷ درصد، از محل اعتبارهای ملی استانی شده ۱.۸ دهم درصد و سهم استان از محل اعتبارهای ملی (مشخص) در کشور ۲.۹ دهم درصد یعنی بیش از سه برابر شاخص جمعیت استان نسبت به کل کشور است.

و اخیرا دولت تدبیر امید در یکسال آخر کار خود در نظر دارد به طرح ها و پروژه های نیمه تمام که درصد پیشرفت بالایی دارد اعتباراتی را تزریق کند تا به سرانجام برسند.

در این راستا دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفرهایی که به استان های مختلف کشور دارد این طرح ها و پروژه های نیمه تمام را مشخص و در تفاهم نامه ای با استانداران مربوطه اعتبارات لازم را اختصاص می دهد تا در یکسال پایانی دولت به اتمام برسند.

در اینجا بطور نمونه اعتبارات اختصاص یافته به دو استان یکی ایلام در غربی ترین نقطه کشور و دیگری یکی از استان های مرکزی ایران را در سفر اخیر دکتر نوبخت به این دو منطقه از کشور مقایسه می کنیم تا شاهد توان مثال‌ زدنی استاندار ایلام در پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی باشیم:
بر اساس گزارش اخبار استانداران میزان اعتبار اختصاص يافته برای طرح ها و پروژه های استان مذکور با جمعیت حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ۵۵۰ میلیارد تومان است در حالیکه این میزان اعتبارات برای استان ایلام با جمعیت ۵۸۰ هزار نفر بیش از ۱۳۷۰ میلیارد تومان است. 

به عبارتی استان ایلام توانسته است ۲ و نیم برابر بیشتر از استانی که ۲ و نیم برابر بزرگتر از خود است برای اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام در یکسال آخر کار دولت اعتبار اختصاص دهد.

جان کلان آنکه امروز حضور قاسم سلیمانی‌دشتکی بعنوان استاندار ایلام یک فرصت طلایی برای توسعه این منطقه کم برخوردار است. 

استانداری که با افق دید بلند و اتخاد راهبرد وحدت، همدلی و هم افزایی موفق شد با کسب رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری و رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در سال ۹۸، ایلام را بعنوان یکی از استان های موفق با ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ظرف ۳ سال گذشته معرفی کند.

استانداری که همواره با جلب مشارکت بالای مردم در امور و حرکت در مسیر وحدت و همدلی توانسته است از تهدید ها فرصت بسازد. بطور مثال در حادثه سیل فروردین ماه سال ۹۸ موفق شد بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان (بیش از ۴ برابر بودجه عمرانی استان در آن سال) اعتبار برای مناطق سیل زده استان بگیرد. مسئول دلسوزی که در این شرایط سخت مالی و در سفر معاون رییس جمهور و رئیس‌سازمان برنامه‌وبودجه کشور موفق شد بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه (تفاهم نامه ۳۷۰ میلیارد تومان پروژه های جهش تولید، ۱۳۷۰ میلیارد تومان طرح های نیمه تمام و ۲۳۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان) برای اتمام تا پایان دولت تدبیر و امید تعریف کند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است