استانداری ایلام

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

شیوه های آموزشی در دانشگاه ها باید متحول شود/ نگاه دولت به توسعه استان ها درون زا است

شیوه های آموزشی در دانشگاه ها باید متحول شود/ نگاه دولت به توسعه استان ها درون زا است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:
شیوه های آموزشی در دانشگاه ها باید متحول شود/ نگاه دولت به توسعه استان ها درون زا است

ستاری با بیان اینکه باید یک محیط و زیست بومی در استان ها ایجاد شود که مشکلات استان توسط جوانان و دانشگاهیان استان مرتفع گردد، گفت: امیدوارم که شیوه های آموزش در سطح دانشگاه های کشور متحول و ارتباط دانشگاه و دانشگاهیان با جامعه بیشتر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ظهر امروز(۴ شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: نگاه ما به توسعه استان، یک نگاه درون زا است و اگر استان ایلام می خواهد توسعه یابد، باید این توسعه از داخل خود استان شکل گیرد و مشکلات استان توسط خود استان حل شود.
 
« سورنا ستاری» با بیان اینکه  باید یک محیط و زیست بومی در استان  ایجاد شود که  مشکلات استان توسط جوانان و دانشگاهیان استان مرتفع شود، گفت: دانشگاه های استان باید مشکلات مردم  را حل کند و دانشگاه ها باید به مکان هایی تبدیل شوند که با آموزش جوانان با استعداد، ارزش افزوده از تحصیل دانشجویان ایجاد و مشکل مردم را حل کند و آنجاست که دانش ارزش واقعی خود را پیدا می کند.
 
وی  با تاکید بر اینکه توسعه درون زا در استان ها دنبال می شود و محور این توسعه هم نیروی انسانی است، بیان کرد: منابع زیر زمینی مانند ارث پدری است  که باعث توسعه نمی شود،  ممکن است یک رفاه مقطعی ایجاد کند ولی آنچه مهم است دانشی است که مواد  اولیه را در کنار هم قرار داده و به آن ارزش می دهد.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه استان ایلام در حوزه نیروی انسانی تحصیل کرده و با استعداد در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، گفت: دانشگاه های استان و محیط دانشگاهی در استان باید آماده شوند که از استعداد نیروی انسانی برای حل مشکلات مردم  کمک گرفته شود و زیرساخت های علمی و پارک های علم و فناوری در استان توسعه یابد.
 
ستاری با اشاره به اینکه در استان ایلام استارتاپ های زیادی شروع به کار کرده اند اما با ظرفیت های استان فاصله دارد، افزود: مهم این است که زیست بومی در استان فراهم شود که جوان ایلامی بتواند کارآفرینی داشته باشد و خلاقیت و مهارت خود را نشان دهد، زیرساخت های توسعه ای استان در زمینه مراکز نوآوری و پارک فناوری باید توسعه یابد و در واقع توانمندسازی صندوق پژوهش و فناوری استان باید تقویت شود.
 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه های ایلام کاملا محیطی آماده دارند، تصریح کرد: امیدوارم که شیوه های آموزش در  سطح دانشگاه های کشور متحول و ارتباط دانشگاه و دانشگاهیان با جامعه  بیشتر شود، دانشگاه ها باید به سمت حل مشکلات مردم با بهره گیری از علم و دانش حرکت کنند.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان داشته اند، افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در توسعه اقتصاد دانش بنیان یک پشتوانه بسیار محکم  عملیاتی در راستای حرکت به سمت توسعه بر محور دانش و حرکت از درون با بهره گیری از ظرفیت جوانان است.
 
ستاری با اشاره به اینکه جوشش از درون و  فراهم کردن شرایط لازم برای جوانان مستعد راه توسعه است، گفت: در توسعه زیرساخت ها در استان در راستای توسعه فضای کسب و کار مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان تلاش خواهیم کرد و حمایت مسئولان از نظر فرهنگی برای ایجاد زمینه های لازم و توجه به جوانان و نیروی انسانی مستعد بسیار تاثیرگذار است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است