استانداری ایلام

معاون سیاسی استاندار ایلام در نشست کمیته امنیتی ستاد کرونا :

مراسم عزاداری امام حسین در ایام محرم باید در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود

مراسم عزاداری امام حسین در ایام محرم باید در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود

معاون سیاسی استاندار ایلام در نشست کمیته امنیتی ستاد کرونا :
مراسم عزاداری امام حسین در ایام محرم باید در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در نشست کمیته امنیتی ستاد کرونا خواستار برگزاری مراسم عزاداری امام حسین بر اساس پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در ایام محرم شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام محمد نوذری در این نشست گفت:
باید به هیئت ها و دسته جاتی  مجوز برگزاری مراسم داده شود که   پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند .
وی با اشاره به اینکه در اکثر استانها شرایط کرونا قرمز است و باید با توجه به این شرایط برنامه ریزی برای برگزاری مراسم محرم را داشته باشیم  خاطر نشان کرد:  صدا و سیما در این ایام باید برنامه‌های کامل ، ویژه و فاخری را برای عزاداری مردم تهیه و تولید کند و هیئت‌های عزاداری در شبانه روز فقط می توانند یک ساعت برنامه داشته باشند  که به نظر می رسد بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب می‌تواند برگزار شود و مجوز فقط در این صورت به دسته‌جات و هیئت‌های داده شود.
وی تاکید کرد: در روز تاسوعا و عاشورا هم باید با رعایت پروتکل ها حداکثر یک ساعت و نیم برنامه دسته جات عزاداری و هیئت ها برگزار شود و رعایت پروتکل های بهداشتی، گذاشتن ماسک و نظارت بر این اقدامات باید به صورت مستمر انجام شود ‌.
نوذری تاکید کرد: همکاران انتظامی و امنیتی باید آمادگی کامل داشته باشند و نظارت کامل بر رفتار هیئت ها و دسته جات صورت گیرد .
وی افزود: برای عزاداری ها باید از فضای باز استفاده شود و در داخل مساجد و تکایا حتی‌الامکان  برپایی مراسم عزاداری صورت نگیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: ما تلاش داریم در مراسم عزاداری امام حسین و ایام محرم به بهترین شکل ممکن و به نحو احسن در استان برگزار شود، ولی باید پروتکل های بهداشتی رعایت شده و سلامت و جان مردم از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است که باید این را سرلوحه کار خود قرار دهیم و نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که بعد از محرم آمار کرونا را بالا برده باشیم و این از نظر رسانه ای و همینطور فضای جامعه بسیار مشکل زا خواهد بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است