استانداری ایلام

خانم شیرخانی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری

تحقق عدالت جنسیتی ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه هاست

تحقق عدالت جنسیتی ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه هاست

تحقق عدالت جنسیتی ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه هاست
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت : ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در راستای تحکیم بنیان خانواده ، تحقق عدالت جنسیتی بر اساس سند ارتقای وضعیت زنان وخانواده است .
زینب شیرخانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اجرای دقیق سند ارتقای وضعیت زنان وخانواده درکاهش آسیب ها ، بهبود وضعیت جوانان وخانواده ، کاهش ناعدالتی جنسیتی و بهبود شرایط اجتماعی موثر است .
وی اضافه کرد: این سند سال گذشته تدوین شده و با حمایت معاونت زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی کشور تصویب ودر استان ها در حال اجراست . وی یادآور شد : توصیف وضعیت موجود زنان در عرصه های مختلف جمعیتی ، نیروی کار،ازدواج و طلاق ،تحصیل ، تأمین اجتماعی ،ورزش  بهداشت و سلامت و افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان از اهداف این سند است .
شیرخانی گفت : در این سند راهکارهایی برای رسیدن به وضع مطلوب ارائه شده است و دستگاه ها موظف به اجرای برنامه های توسعه ای آن در موضوع زنان و خانواده هستند .
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت : یکی از دغدغه ها؛ازدواج دختران در سن پائین بوده که بر اساس این سند فعالیت های خوبی در راستای رفع این معضل اجتماعی انجام گرفته و نتایج خوبی بدست آمده است .
شیرخانی اظهار داشت : ایجاد اشتغال برای جوانان ، پرداخت تسهیلات مسکن و کم بهره ، اختصاص مسکن به زوج های جوان ،معافیت مالیاتی برای کسب و کار خرد جوانان ، استقرار خدمات مشاوره و دعوت از الگوهای موفق برای ازدواج آسان از جمله برنامه های مهم ودر دست اقدام این دفتر بر اساس سند تدوین شده است.
وی اضافه کرد: افزایش مهارت های ازدواج پایدار و بهنگام در قالب کارگاه های آموزشی در بین دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان ،فرهنگ سازی در زمینه مداخله های ناموثر ، برگزاری همایش های محلی و استانی با حضور معتمدین برای تسهیل و فرهنگ سازی ازدواج جوانان از دیگر
برنامه های این دفتر است .
شیرخانی گفت : در تلاش هستیم تا با دسترسی جوانان به اشتغال پایدار ، آسیب پذیری اقتصادی آنان کمتر شود .

وی افزود : باید خانواده ها نسبت به پیامدهای اجتماعی افزایش سن ازدواج جوان آگاه باشند و در راستای حذف موانع دست و پاگیر فرهنگی ازدواج و کم شدن فشارهای روانی و افزایش آگاهی و مهارت قبل و بعد تشکیل زندگی مشترک تلاش ها ادامه دارد .
وی اضافه کرد : به منظور دستیابی به اهداف اسناد بالا دستی و استفاده از تحلیل محتوای کیفی تمام داده ها و یافته های پیشین و در نظر گرفتن مختصات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی استان و بر اساس سند ارتقای وضعیت زنان استان تلاش می شود ضمن تشویق جوانان به ازدواج آسان و پایدار بسیاری از آسیب ها کاهش یابد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است