استانداری ایلام

استاندار ایلام

عزم دولت در استان برای اتمام پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالا جدی است/ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران از مطالبات مهم استان است/ تکمیل زیرساخت های اربعین از اولویت های مهم استان است

عزم دولت در استان برای اتمام پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالا جدی است/ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران از مطالبات مهم استان است/ تکمیل زیرساخت های اربعین از اولویت های مهم استان است

دستور مساعد دولت برای پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان دیون در حوزه راه استان
استاندار ایلام:
عزم دولت در استان برای اتمام پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالا جدی است/ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران از مطالبات مهم استان است/ تکمیل زیرساخت های اربعین از اولویت های مهم استان است

وبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام،  قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام صبح امروز سه شنبه ۱۷ تیرماه در نشست ستاد اربعین استان به پیگیری های مختلف ظرف دو سه هفته اشاره کرد و گفت: پیرو دیدار ها و مذاکرات گذشته، دیروز نیز دیدارهای خوبی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور از جمله دکتر عدل معاون فني، امور زيربنايي و توليدي سازمان برنامه و بودجه كشور درخصوص اخذ مجوز مشارکت و سرمایه گذاری بانک های عامل از مراجع ذیصلاح یا دولت و یا شورای پول و اعتبار در اجرای پروژه آزاد راه پل زال، مورموری، دهلران برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین در دیدار با دکتر پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط با تزریق اعتبار به پروژه های استان در حوزه های مختلف چون سیل و زلزله و ... تاکید کردیم و همچنین نشست بسیار خوبی به اتفاق نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم و پنج تا شش مورد مهم صحبت شد از جمله اختصاص اعتبار اتصال استان به شبکه ریلی کشور که منجر به دستور مساعدت ایشان شد، توانستیم دستور مساعدت پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان دیون به پیمانکاران در حوزه راه را بگیریم، پیشنهاد ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمران شهری در نقاط مختلف استان دادیم که با دستور مساعد برای پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالا دارند مواجه شد، پیگیر اتمام طرح سامانه گرمسیری و مسائل و مشکلات بالادست سد سیمره شدیم که در این زمینه نیز بر رفع مسائل، مشکلات و موانع تاکید و مساعدت شد.

استاندار ایلام در ادامه به دیدار با دکتر بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور به اتفاق نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در آنجا چند تا بحث داشتیم یکی اینکه در ارتباط با بحث منطقه آزاد مهران همراه با سایر مناطق آزاد که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی هست خواستار کمک و مساعدت و پیگیری بیشتر دولت شدیم علاوه بر این بصورت حضوری و تلفنی با دکتر محسن رضایی، دکتر آقامحمدی، دکتر دانش جعفری، دکتر مجید انصاری و رئیس مجلس و تعدادی دیگر از بزرگان در این باره صحبت شد.

وی در ادامه به اهمیت ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران بعنوان یکی از مطالبات مهم استان پرداخت و گفت: اغلب مناطق آزاد در جنوب و شرق کشور هستند اما در غرب کشور هیچ منطقه آزادی وجود ندارد و از طرفی همجواری استان ایلام و داشتن بیشترین مرز مشترک با کشور عراق و نقش این کشور در مراودات تجاری و بازرگانی با کشور و همچنین رغبت سرمایه گذاران عراقی برای فعالیت در استان و نکته آخر محرومیت استان و نیاز به جهش در امر و توسعه و ... بر اهمیت و ضرورت این منطقه استراتژیک افزوده است که در نهایت با قول و مساعدت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور مواجه شد و حالا قرار شد یک گروه کارشناس از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی موقعیت به استان بیایند.
 
استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود به مقوله اربعین اشاره کرد و گفت: علی رغم شرایطی که کرونا ایجاد کرده است ما در جهت ایجاد و تکمیل زیرساخت های اربعین فعالیت می کنیم.

وی در ادامه به پیگیری های مختلف برای اجرا و اتمام برخی پروژه های اربعین اشاره کرد و گفت: تکمیل بزرگراه های استان، ایجاد پل های مختلف و تونل های شماره یک و دو کربلا و تونل دوم آزادی و .... و همچنین تلاش در جهت ایجاد دو بزرگراه پل زال نجف اشرف و حمیل کربلا و اتصال استان به خط ریلی کشور و در نهایت اتصال ایران به شبکه ریلی کشور عراق همه در جهت ایجاد زیرساخت های اربعین و استان و تسهیل در تردد زوار است که به جد پیگیر این امور هستیم.

وی در ادامه بر تکمیل راه ایلام به مهران تاکید کرد و گفت: همچنین تکمیل روگذر و زیرگذر پارکینگ اربعین، شش خطه کردن مسیر پایانه مهران و ایجاد زیرساخت های خود پایانه مهران از اولویت های مهم استان در مقوله اربعین است.

وی افزود: در این شرایط فرصت بسیار خوبی برای تکمیل زیرساخت های اربعین فراهم شده است که این مهم علاوه بر تسریع در برگزاری باشکوه تر مراسم اربعین باعث توسعه همه جانبه استان نیز خواهد شد.

استاندار ایلام در پایان خواستار بکار گیری کمک استان های معین در مقوله اربعین شد و گفت: دستگاه های متولی بایست از همه ظرفیت ها از جمله کمک نهاد ها و ارگان ها و بنیادها و استان های معین در بحث اربعین استفاده نمایند.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است