استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

روزهای پرکار در روزهای پرخطر

روزهای پرکار در روزهای پرخطر

استاندار ایلام که ظرف دو هفته گذشته در پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی بالغ بر ۲۱ دیدار را با مدیران ارشد کشور از جمله رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونین این سازمان، معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، وزیر کشور، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارتخانه صمت، رئیس بنیاد مستضعفان کشور، سفیر ایران در عراق، معاونین وزرا و مدیران عامل شرکت ها و ... دیدار با استاندار واسط عراق برگزار کرده بود امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه نیز روز پرکار دیگری را در این شرایط سخت و پرخطر کرونایی در مرکز کشور سپری کرد.

دیدارهای فشرده امروز قاسم سلیمانی دشتکی در مرکز باز بیشتر با مسئولان ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد. جایی که به قول خود سلیمانی دشتکی به واسطه رفت و آمدهای فراوان در پی بودجه و اعتبارات استان کارشناسان این سازمان هم او را می شناسند. وی امروز ابتدا در دیدار با دکتر حمیدرضا عدل معاون فني، امور زيربنايي و توليدي سازمان برنامه و بودجه كشور پیگیر اخذ مجوز مشارکت بانک های عامل در اجرای پروژه آزاد راه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات شد.

استاندار ایلام سپس به دیدار مرد شماره ۲ و البته تاثیرگذار سازمان برنامه و بودجه کشور دکتر سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه كشور رفت و خواستار اختصاص اعتبار لازم به پروژه های در دست اجرای استان از جمله دو ابر پروژه؛ آزاد راه پل زال، دهلران، چیلات، نجف اشرف و آزادراه تهران، حمیل، مهران، کربلا شد. این دو پروژه مهم علاوه بر اینکه استان را به شبکه آزاد راهی کشور متصل می کنند نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در تسهیل فرایند تردد زوار به عتبات عالیات خواهند داشت.

وی در سومین برنامه خود به دیدار دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رفت. وی در این دیدار که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را نیز با خود به همراه داشت، پیگیر تامين اعتبار فاز اول اتصال استان به شبكه ريلي كشور، تامين اعتبار پروژه هاي مختلف عمران شهري از قبيل احداث سيل بند، بهسازي معابر، توسعه فضاي سبز و...، تامین اعتبار در جهت اتمام پروژه های طرح احیا و سامانه گرمسيري كه از طرحهاي آب و خاك و مهار آبهاي مرزي، تامین اعتبار طرح هاي بهسازي راه اصلي صالح آباد - ايلام - حميل و بهسازي احداث محور صالح آباد مهران- دهلران- انديمشك و طرح بهسازي راه اصلي دره شهر - آبدانان ( تونل كبير كوه ) و مطالبات پيمانكاران پروژه هاي مذكور ... و همچنین تامین اعتبار تملك اراضي روستائيان در بالادست سد سيمره و تخصيص اعتبار به ايستگاه هاي پمپاژ در مناطق مختلف از جمله محروم استان شد.

سلیمانی دشتکی در آخرین برنامه خود به اتفاق نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با دکتر مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور دیدار کرد و پيگير وضعیت منطقه آزاد تجاری مهران شد. منطقه ای که در این شرایط خاص اقتصادی اگر تصویب شود می تواند نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادي و تجاری استان و کشور داشته باشد. مضافا اینکه امروز با توجه به دیپلماسی موفق استاندار ایلام با همتایان خود در آن طرف مرز زمینه حضور سرمایه گذاران عراقی در استان فراهم شده است که انشاء الله با ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

جان کلام آنکه در این روزهای سخت که دولت از یک طرف با تحریم های ظالمانه روبه رو است و از طرفی بایست آثار ناشی از ویروس منحوس کرونا را مدیریت کند کار کردن در استانی چون ایلام که هنوز آثار و زخم های برجای مانده از جنگ تحمیلی را بر تن خود دارد نیازمند روحیه ای جهادی و تلاشی مضاعف است. در این میان تلاش جهادی و پیگیری های خاص و منحصر بفرد قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام تجربه ای موفق و کاربردی در دیار آلامتو بر جای گذاشته است تا امروز مردمان سرزمین طلوع آفتاب امید به روزهای روشن تر از دیروز داشته باشند.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است