استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

《امروز یاد امام رزق روح ما شده است، به وقت سختی‌ها‌ به سویش داریم دست، جرات مان می‌بخشد.》

《امروز یاد امام رزق روح ما شده است، به وقت سختی‌ها‌ به سویش داریم دست، جرات مان می‌بخشد.》

☀️ عصر امام خمینی (ره)
 آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام
《امروز یاد امام رزق روح ما شده است، به وقت سختی‌ها‌ به سویش داریم دست، جرات مان می‌بخشد.》
امام خمینی(ره) را باید تاثیرگذار ترین شخصیت بر معادلات جهانی در قرن بیستم و پس از آن قلمداد نمود. با ظهور انقلاب اسلامی تحولات بسیاری در عرصه‌ها‌ی سیاسی و فرهنگی جهان به وقوع پیوست، تحولاتی که آبستن یک رخداد عظیم به نام #انقلاب_اسلامی ایران به رهبری یک شخصیت دینی شد و باعث بر هم زدن معادلات سیاسی جهان گردید و عصر جدیدی به نام عصر امام خمینی(ره) شکل داد.

عصرى که امام موجد آن بودند، گرایش و احترام به کرامت و ارزشهاى انسانى و عدالت و حریت داشت و با ظهور انقلاب اسلامی تحولات بسیاری در عرصه‌ها‌ی سیاسی و فرهنگی جهان به‌وجود آورد. عصرى که با نقش‌آفرینی بی‌بدیل امام عظیم ‏الشان بر گستره جهان طلوع می‌کند دارای مشخصه‌ها‌ست که عمده آنها عبارت بود از ایجاد روح عزت، استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت، استغناء و اعتماد به نفس براى ملتى است که در طول سالیان متمادى سعى شده بود این روحیات از آنها گرفته شود و دیگران را بر سرنوشتشان مسلط گردانند.

به یقین حضرت امام خمینی (ره) بت‌شکن زمانه هستند که هنوز هم بعد از سالها از رحلت جانسوزش پرتوهای نورانی‌اش دل ظلمات را می شکافد و روشنی بخش تاریکی‌ها‌ درعصرحاضر شده است. آری امام خمینی را باید شاخص ترین چهره روزگار در عصر حاضر نامید چراکه او راه سعادت وخوشبختی مردم را به خوبی می‌شناخت، خواسته‌ها‌ و مطالبات بحق آنان را نمایندگی کرد تا امروز اومحبوب قلب‌ها‌ درگذشته، حال و آینده ملت‌ها‌ی آزاده جهان باشد.

امروز علی رغم گذشت سالها از رحلت جانگداز آن امام بزرگ، وفاداری وصف نشدنی مردم ایران وجهان در ادوار مختلف تاریخ به امام، جاذبه‌ای وصف ناپذیر از یک شخصیت محبوب جهانی را به نمایش می‌گذارد. شخصیتی که دو بعد تاریخی ممتاز دارد؛ یک بعد امام تاریخی ماست و بعد دیگر امام تاریخ ساز ماست. امام تاریخی، دیروز ما راساخته در حالیکه امام تاریخ ساز چراغ راه آینده ماست. دراین راستا زنده نگه داشتن یاد و نام امام و مرام و مسلک او یک ادای دین است و در این راه همه ما مدیون آن‌پیرجماران هستیم. اما بعد تاریخ سازی امام چراغ راه حال و آینده ماست. این بعد متعلق به راه امام، کلام امام، عرفان امام، ساده زیستی امام، شجاعت امام همه‌وهمه تابلویی زیبا و راهنمایی گره گشاست که به درستی راه را به ما انسانها نشان می‌دهد و همه را در زندگی محتاج به این ستاره همیشه فروزان عالم بشریت کرده است.

بنابراین، عصر امام خمینی عصری است که در تاریخ بشریت جاوید خواهد ماند. امام شخصیت بزرگ و باعظمتی است که بعد از گذشت سالها از رحلت او هنوز که هنوز است کلامش زنده است و جاوید تا هر لحظه و هر مکان در زندگی مردم به‌کار آید. در اینجا باید گفت که امام ما زنده است و از میان ما نرفته چرا که راه او ادامه دارد و یاد و نام او هنوز گره گشای مشکلات مردم است.
امروز یاد امام رزق روح ما شده است، به وقت سختی‌ها‌ به سویش داریم دست، جرات مان می‌بخشد.

جان کلام آنکه پرتو‌ها‌ی کلام امام خمینی (ره) در عصر حاضر آنقدر صمیمی و تاثیرگذار است که گویی هر لحظه و تازه به تازه لحمه‌ها‌یی از شفقت و مهربانی را نثار بشر امروزی می‌کند تا امید بخش طلوع خورشیدی واقعی در دل آسمانها باشد که گستره جهان را زنده به حضور حضرت ولی عصر (عج) گرداند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است