استانداری ایلام

عهدیه طهماسبی مدیر کل فرهنگی، اجتماعی استانداری ایلام

دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان ایلام ؟؟

دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان ایلام ؟؟

✔️ کرونا ویروس
✔️بایدها و نبایدها
✔️دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان ایلام ؟؟

 عهدیه طهماسبی مدیر کل فرهنگی، اجتماعی استانداری ایلام

در این روزهای کرونایی با توجه به شرایطی که بیماری کووید-۱۹ سبب آن شده، شرایط پر استرسی برجامعه  حاکم شده است؛ به طوری که می توان گفت همه افراد، چه آن هایی که با رعایت اصول پیشگیری بیماری را به خانه خود راه ندادند و چه آن هایی که از فاصله گذاری اجتماعی تبعیت نکردند و از قبول این مسئولیت اجتماعی مهم و حیاتی سر باز زدند، درگیر استرس و اضطراب هستند.
 این روزها یکی از مهم ترین  موضوعات اینه که:  چقدر در مورد خود و دیگران احساس مسئولیت داشته باشیم؟
 چقدر سرنوشت خود و جامعه برایمان اهمیت داشته باشد و چقدر نقش پذیری داشته باشیم از مسائل مهم   مسئولیت پذیری است.
  آگوست کنت فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی معتقد بود که انسان ها برای مسئولیت پذیری دو انگیزه مجزا دارند که یکی از آن ها وابسته به خواستن خود و دیگری نوع دوستی است، از نظر این اندیشمند نوع دوستی پایه و اساس زندگی در جامعه است.  
 مسئولیت پذیری اجتماعی واکنشی فردی است که انسان در موقعیت های گوناگون به علت وجود حس تعلق خود به افراد جامعه اش نشان می دهد. ما انسان هایی هستیم که در اجتماع زندگی می کنیم و از آن جایی که انسان موجودی اجتماعی است و ناگزیر است که حیاتی اجتماعی داشته باشد باید  معیار های اجتماعی را رعایت کنیم.

🅾️ شاید به هر دلیلی فردی تا کنون مسئولیت اجتماعی و مسئولیت پذیری را فرا نگرفته باشد، اما حالا که در شرایط فعلی تنها راه مقابله با بیماری کووید۱۹ قبول مسئولیت اجتماعی و در خانه ماندن است این دسته از افراد را هم باید به قبول مسئولیت اجتماعی دعوت کرد و با تشریح معنای مسئولیت اجتماعی از آن ها خواست که مسئولیت پذیر باشند.

🅾️ یکی از تاثیرگذار ترین راه ها آموزش در کوتاه مدت فرهنگ سازی از طریق رسانه ها است.

 🅾️رسانه ها باید به صورت مستمر در این زمینه فعالیت و از هر فرصتی استفاده کنند که معنای مسئولیت اجتماعی، مسئولیت پذیری و چرایی در خانه ماندن را تشریح کنند؛ چرا که خواه ناخواه بخشی از فضای فکری افراد از طریق رسانه های جمعی شکل می گیرد.

🅾️در کنار اخبارمنفی که این روزها می شنویم خوشبختانه اخباربسیار خوب ومثبتی از جمله ، مشارکت خیرین و مردم در جامعه، تصمیم بنگاه‌های اقتصادی برای ایفای مسولیت اجتماعی، اهدای خون، پاکسازی محیط زیست، حمایت از کودکان بی‌سرپرست، حمایت از سالمندان و افراد دارای معلولیت، ، آموزش رایگان افراد، ساختن بیمارستان،  ساخت مسکن برای نیازمندان،  گذشتن از قصاص، تامین اقلام بهداشتی، تامین وسایل لوازم التحریر، کمک به آزادی زندنیان، ، تامین جهیزیه و کمک به ازدواج افراد، کمک به اشتغال افراد، ویزیت رایگان بیماران، اهدای سبدهای غذایی وپک های بهداشتی به نیازمندان، تهیه غذا برای کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها، بخشش اجاره خانه، آموزش رایگان کودکان کار و خیابان، ، اهدای عضو بیمار درگیر مرگ مغزی،  و...از جمله اخباری هستند که می‌توانند مبنای اتفاقات خوب  وامیدوار کننده باشد.

🅾️دراستان بدلایل مختلف شاهد افزایش بیماری کرونا هستیم:
⭕️روابط عمیق عاطفی بین مردم استان  که باعث عدم رعایت دقیق پروتکل های قرنطینه کردن خانگی گردیده است

⭕️تفکرات منفی درخصوص بیماری وعیب وعار دانستن و عدم مراجعه بموقع جهت درمان که باعث انتشار دربین سایر اعضای خانواده وهمشهریان گردیده

⭕️تردددرمکان های پرخطر وعدم توجه به رعایت نکات بهداشتی.
 
⭕️شلوغی مجدد خیابانها وبرگشت بسیار ی ازمردم  به زندگی عادی

⭕️عادت دیرینه مردم به تفریح دسته جمعی درشکل وسیع

⭕️عدم توجه مردم به رعایت فاصله فیزیکی درمکانهای عمومی ازجمله نانوایی ها،بانک هاو....

⭕️عدم توجه جوانان ونوجوانان به رعایت پروتکل ها به این دلیل که فکر میکنند جوانان مبتلا نمیشوند.

⭕️مشکلات اقتصادی بسیار ی ازمردم استان وتلاش جهت تامین معاش خانواده که مجبور به عدم رعایت قرنطینه میشوند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است