استانداری ایلام

استاندار ایلام عنوان کرد:

شروع بکار ادارات و دستگاه های اجرایی استان از ۲۳ فروردین با دو سوم کارمندان/ممنوعیت تردد بین استانی و درون استان هنچنان برقرار است

شروع بکار ادارات و دستگاه های اجرایی استان از ۲۳ فروردین با دو سوم کارمندان/ممنوعیت تردد بین استانی و درون استان هنچنان برقرار است

استاندار ایلام عنوان کرد:
 شروع بکار ادارات و دستگاه های اجرایی استان از ۲۳ فروردین با دو سوم کارمندان/ممنوعیت تردد بین استانی و درون استان هنچنان برقرار است/همچنان حضور در طبیعت، چادر زدن، حضور در پارک ها گردهمایی و تجمعات ممنوع است/تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان فروردین ماه/طرح فاصله گذاری هوشمند اجرا می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس رئیس جمهور با استانداران سراسر کشور از فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی از ۲۳ فروردین ماه با دو سوم ظرفیت خبر داد و گفت: ساعت کاری از هفت صبح تا دو بعد ظهر است، اما باید پروتکل بهداشتی و همه توصیه های پزشکی و اصول بهداشتی را باید رعایت کنند.

وی در خصوص فعالیت اصناف و بازار نیز گفت: فعالیت های بازار به سه دسته کم ریسک، متوسط و پر ریسک تقسیم شده اند که با رعایت پروتکل های بهداشتی مصادیق فعالیت های کم ریسک از شنبه هفته آینده شروع بکار می کنند.

استاندار ایلام گفت: حمل و نقل عمومی و حمل بار نیز آزاداند، اما حمل و نقل بین استانی ممنوع است تا پایان فروردین هیچ ملاحظه ای نداریم و  مسافران تا پایان فروردین ممنوع است وارد استان شوندو بر می گردانیم.

وی اضافه کرد: تردد بین شهرستانی تا روز جمعه همچنان ممنوع بوده مگر خودروهای دارای مجوز باشند.

سلیمانی دشتکی گفت: مدارس و دانشگاه ها تا پایان فروردین ماه تعطیل اند از طریق فضای مجازی و تلویزیون آموزش ها پیگیری می شود.

وی همچنین در خصوص تعطیلی مراکز مذهبی، زیارتگاه ها و اماکن مقدسه نیز گفت: کماکان این مراکز تا پایان فروردین ماه تعطیل است و ستاد نماز جمعه اعلام می کند که تا چه زمان تعطیل باشند.

وی به رعایت بهداشت توسط مردم  و ماندن در خانه تاکید کرد و گفت: اگر مردم کار ضرور ندارند از منزل خارج نشوند و یک نفر لوازم ضروری در بازار تامین کند.

وی در خصوص حضور افراد مبتلا به کرونا در جامعه نیز گفت: این افراد باید قرنطینه شود و در جامعه حضور پیدا نکنند زیرا حضور انها در جامعه ممنوع است و نوعی جرم و قتل عمد مرتکب شده است.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی موظف است جواب مثبت افراد مبتلا به کرونا را به خود شخص، اداره، خانواده و صنف مربوطه اطلاع دهد تا کنترل های لازم به عمل بیاید.

وی به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ماه تاکید کرد و گفت: افراد کارمند و ارباب رجوع هر روز چک می شوند.

استاندار ایلام گفت: باید افراد فعال در بازار همه موارد بهداشتی را رعایت کنند و محل کسب و کار خود را روزانه ضدعفونی کنند و مشتریان نیز موارد بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا بصورت هوشمندانه از ابتلا به کرونا پیشگیری شود.

سلیمانی دشتکی در خصوص بحث روانی ابتلا به کرونا گفت: اگر کسی به کرونا مبتلا شد نباید ترس داشته باشد، زیرا بیش از ۹۰درصد بیماران کرونایی خوب می شوند و افرادی که نیاز به دارو دارند، حداکثر سه الی چهار درصد با درمان و دارو خوب می شوند و موارد فوتی کم است به همین خاطر افراد مبتلا از کرونا نترسند.

وی توصیه کرد: افراد مبتلا اولا نترسند، خود را از بقیه جدا کنند و با پیگیری درمان ظرف دو هفته خوب می شوند.

استاندار ایلام گفت: کما فی سابق حضور در طبیعت، چادر زدن، حضور در پارک ها گردهمایی و تجمعات ممنوع است و ضابطان قضایی با موارد متخلف برخورد می کنند.

وی همچنین با تقدیر از مردم شریف استان گفت: در سیروان وضعیت سفید بود اما به دلیل تجمعات حتی الان به دلیل کرونا مرگ و میر نیز داریم که این ظلم در حق مردم است و مردم باید از تجمعات پیشگیری کنند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است