استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

دست ها را باید شست، جور دیگر رفتار کرد ...

دست ها را باید شست، جور دیگر رفتار کرد ...

 دست ها را باید شست، جور دیگر رفتار کرد ...
آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

،، امروز این کرونا نیست که علیه بشریت قیام کرده است، این خود مائیم دست و پای کرونا شده ایم و آن را هرجا که دلمان می خواهد به این سو و آن سو می بریم و با آن جان آدم ها را می گیریم ...! ،،

امروز در این کره خاکی کمتر انسانی وجود دارد که اسم کرونا به گوشش نخورده باشد. این روزها کرونا چنان بر اسب تراوای خود می تازد گویی قصد فتح کردن جهان را دارد و کسی توان سد کرده راهش را هم ندارد! ویروسی مرگبار و مرموز که ظرف دوماه توانسته است نیمی از دنیا را به تسخیر خود درآورد. گویی کسی جلودارش نیست هرجا که ارده می کند می رود و شهرها را یکی پس از دیگری تصرف می کند.
 
این روزها هرجا را که نگاه می کنید اثری از این ویروس نامرئی می یابید. آدم یاد فیلم های هالیوودی می افتد اما چگونه می شود آن صحنه های ترسناک اینچنین در عالم واقع مستند شود! می گویند کرونا فقیر و غنی نمی شناسد هر که را ارده کند آلوده می کند. به راستی راز قدرت این ویروس کوچک و ناشناخته چیست؟ چگونه ممکن است انسان ها با این عظمت در مقابل یک ویروس بی دست و پا اینقدر دست و پا بسته باشند!

مشکل کجاست! کرونا می خواهد همه چیز را تعطیل کند و یکه تاز میدان شود. او حتی مانع دست دادن آدم ها می شود، هر جا دونفر باشد نفر سوم هم کروناست، گردهمایی ها را به هم زده، ورزشگاه ها را تعطیل کرده و کنسرت ها را از نفس انداخته است! کرونا بین آدم ها فاصله انداخته به راستی که این یک ویروس شیطانی است. امروز این ویروس باهم بودن انسان ها را هدف قرار داده است. به درون هرفرد رسوخ می کند و با دست و پای آن فرد کار خود را انجام می دهد!

ویروسی که جز با چشم غیر مسلح دیده نمی شود چگونه ما از آن یک هیولای غول پیکر ساخته ایم! واقع بین باشیم! کرونا فقط یک ویروس است و بس! به گفته متخصصان ویروس شناسی تنها تفاوت این ویروس با دیگر ویروس ها چون آنفلوانزا در دوره کمون و مدت زنده ماندن آن است.

اینجا سئوال مهم و کلیدی که پاسخ به آن می تواند ما را به درمان این بیماری برساند به نحوه و چگونگی انتشار ویروس برمی گردد. از آنجا که ویروس کرونا نسبت به دیگر ویروس ها سنگین تر است توان ماندن در فضا را ندارد بلکه توسط عطسه و سرفه بین ۱ و نیم تا ۲ متر پرتاپ می‌شود. اما آنچه که تاکنون در باره این ویروس به اثبات رسیده انتشار قوی آن از طریق تماس ما آدم ها است. بدین صورت که فرد آلوده هرجا عطسه و یا سرفه کند و یا با هرچیزی تماس داشته باشد، آلوده می شود.

بنابراین، تنها راه اثرگذاری کرونا از طریق ما آدم هاست. پس یک لحظه درنگ کنیم و بایستیم و کرونا را همین جا و در این لحظه با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از مسیر حرکتمان پیاده کنیم و متوقف سازیم. بیائید بجای بیخیالی و امید بستن به درمان دارویی در بیمارستان، با پیشگیری و ماندن در خانه رفتارمان را عوض کنیم و از خود و دیگران مواظبت کنیم.

جان کلام آنکه امروز این کرونا نیست که علیه بشریت قیام کرده است، این خود مائیم دست و پای کرونا شده ایم و آن را هرجا که دلمان می خواهد به این سو و آن سو می بریم و با آن جان آدم ها را می گیریم ...!

یادمان باشد کرونا نه دست دارد و نه پا، امروز دست و پای آن ما هستیم، اندکی صبر کنیم، بایستیم و در خانه بمانیم این ویروس را به هر طرف نبریم و در همین جا متوقف سازیم. کرونا میهمان ناخوانده ای‌ست که در غفلت و بی توجهی ما وارد شده است. لازم است جور دیگر رفتار کنیم؛ مطمئن باشیم اگر در خانه بمانیم و دست ها را بشوئیم، این مهمان ناخوانده هم از خانه رفته است.
"پس دست هایت را به خاطر بسپار، کرونا رفتنی ست ...

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است