استانداری ایلام

طی تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهور با استاندار ایلام عنوان شد:

آمادگی ستاد بحران استان برای مقابله با هر گونه شرایط جوی

آمادگی ستاد بحران استان برای مقابله با هر گونه شرایط جوی

در پی هشدارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور درخصوص سامانه پرقدرت بارشی در غرب کشور بویژه در استان های ایلام، لرستان و خوزستان  دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با قاسم سلیمانی دشتکی استاندار_ایلام بصورت تلفنی در خصوص آخرین وضعیت استان بحث و گفتگو کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، در پی هشدارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور درخصوص سامانه پرقدرت بارشی در غرب کشور بویژه در استان های ایلام، لرستان و خوزستان ظهر امروز دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با قاسم سلیمانی دشتکی #استاندار_ایلام بصورت تلفنی در خصوص آخرین وضعیت استان بحث و گفتگو کرد. 

در این ارتباط مستقیم استاندار ایلام بر آمادگی استان برای مقابله با هرگونه شرایط جوی در استان با توجه به تجربه موفق ستاد بحران استان در سیل فروردین ماه، اظهار داشت: بعد از تشکیل ستاد بحران، از قبل از شروع بارندگی تا پایان این سامانه بارشی استان در آماده باش کامل است.

وی ادامه داد: ظرف روزهای گذشته در راستای پیشگیری از وقوع خطر ضمن اطلاع رسانی گسترده و بازدیدهای میدانی از نقاط حادثه خیر، برای احتیاط بیشتر ظرف چند روز گذشته با رها سازی آب پشت سدهای کنگیر، ایلام، دویرج و سیمره که احتمال سرریز شدن داشت را خالی کردیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی عوامل خدمات رسان و امدادی استان به ویژه در مناطق حادثه خیز استان در حال آماده باش کامل هستند، افزود: در این راستا تعدادی از روستاهای استان که در معرض خطر سیل بوده اند، جابجا شده اند و هم اکنون نیز مناطق حادثه خیز استان به لحظه توسط ستاد مدیریت بحران استان رصد می شود.

🔹لازم به ذکر است به گفته مدیرکل بحران استانداری ایلام این سامانه بارشی تا ساعت ۱۸ امروز به صورت نقطه ای به میزان ۱۴۰ میلی متر بارندگی در پی داشته است و در این میان به جز آسیب دیدگی چند دهنه پل و تعدادی منزل مسکونی و بسته شده راه ایلام، حمیل به کرمانشاه که به خاطر ریزش کوه بسته است دیگر راه های مواصلاتی استان باز است.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است