استانداری ایلام

استاندار ایلام

ایلام ظرف ۲ سال آینده به یک شهرک صنعتی بزرگ تبدیل می شود

ایلام ظرف ۲ سال آینده به یک شهرک صنعتی بزرگ تبدیل می شود

‍ #استاندار_ایلام:
 ایلام ظرف ۲ سال آینده به یک شهرک صنعتی بزرگ تبدیل می شود/دولت در حوزه صنعت تسهیلات ویژه به استان های محروم دهد/طرح های تسهیلات روستایی در مناطق محروم مجوز فعالیت در شهرک های صنعتی داشته باشند

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی #استاندار_ایلام صبح امروز دوشنبه ۵ اسفند ماه در دیدار با محسن صالحی نیا
معاون وزير و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران از آینده درخشان صنعت در استان ایلام گفت و تصریح نمود: امروز اتفاقات بسیار مهم و مثبتی در حوزه صنعت استان افتاده و در دست اقدام است.

وی ابراز امیدواری کرد که ایلام ظرف ۲ سال آینده به یک شهرک بزرگ صنعتی در کشور مبدل خواهد شد، اظهار داشت:
ظرف یکسال گذشته بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده که غالب آن در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است.

استاندار ایلام در ادامه گفت: ظرف چند سال گذشته با ایجاد لرزه نگاری و اکتشاف نفت و گاز در شهرستان های ایوان، چرداول، آبدانان و دهلران، شروع بکار پتروشیمی و ان جی ال دهلران، شروع بکار pp پتروشیمی ایلام، آماده شده فاز اجرایی پتروشیمی های مهران، دره شهر و هلیلان، آماده شدن پروژه شیرین سازی و الفین پتروشیمی ایلام، آماده شدن زمینه اجرای فاز ۲ پالایشگاه گاز استان و ... اتفاقات مهمی است که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان افتاده است.

وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته ۷۰۰ میلیون دلار در شورای عالی اقتصاد مصوب شد و از این میزان ۴ درصد صرف توسعه استان می شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به اینکه در استان ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد شهرک های صنعتی جدید وجود دارد، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد شهرک پتروشیمی و پائین دست در ایلام و دهلران، و همچنین ایجاد شهرک صنعتی در صالح آباد و ایوان وجود دارد.

وی با اشاره به این مهم که برای ایجاد سرمایه گذاری در استان مشوق های خوبی گذاشته ایم، گفت: علاوه بر مشوق های سرمایه گذاری در مناطق مرزی، سعی کرده ایم با حذف بروکراسی دست و پاگیر اداری بر سر راه سرمایه گذاری و ایجاد طرح های بی نام و آماده نمودن زیرساخت ها در شهرک های صنعتی تلاش داشته ایم در واگذاری زمین با نازل ترین قیمت راه را برای ورود سرمایه گذاران باز کنیم که ما نتیجه آن را در رتبه اول امنیت سرمایه گذاری در کشور و رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری ببینیم.

استاندار ایلام در ادامه ضمن تشکر از حمایت های وزارت صنعت و معدن در مجموع از وضعیت صنعت استان ابراز رضایت کرد و گفت: در حمایت از بخش صنعت و تسریع در سرمایه گذاری در این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نبوده ایم.

وی در ادامه خواستار مشمول شدن شهرک های صنعتی در تسهیلات روستایی شد و گفت: تسهیلات توسعه روستایی مشمول قابلیت اجرا در شهرک های صنعتی نمی شوند و خواستار رایزنی برای رفع این مشکل هستیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار تسهیلات ویژه در حوزه صنعت و شهرک ها برای استان های محروم شد و گفت: در استان های محروم چون ایلام اغلب شهرها زیر ۱۰ هزار نفر هستند و همه مشمول طرح تسهیلات روستایی هستند اما از آنجا که اجرای طرح ها در قانون تسهیلات روستایی شامل شهرک های صنعتی نمی شو و این موضوع قیمت تمام شده برای زیرساخت ها را بالا می برد، بنابراین پیشنهاد می شود در استان های محروم اجرای طرح های تسهیلات روستایی را با اولویت در شهرک های صنعتی باشد.

وی افزود: اجرای طرح در شهرک های صنعتی دیگر نیاز به هزینه گزاف جهت ایجاد زیرساخت آب و برق و گاز نیست چراکه دولت موظف است تا دم شهرک این زیرساخت ها را آماده سازد و این خود می تواند مشوق خوبی در راه سرمایه گذاری باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است