استانداری ایلام

رئیس ستاد انتخابات استان در نشست ستاد انتخابات:

ان شاء الله استان ایلام بالاترین نرخ مشارکت سیاسی را در کشور خواهد داشت

ان شاء الله استان ایلام بالاترین نرخ مشارکت سیاسی را در کشور خواهد داشت

رئیس ستاد انتخابات استان در نشست ستاد انتخابات:
ان شاء الله استان ایلام بالاترین نرخ مشارکت سیاسی را در کشور خواهد داشت

رئیس بازرسی انتخابات:
همه ما موظف به اجرای مر قانون در انتخابات هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری در نشست اعضای ستاد انتخابات استان گفت: طبق نظر سنجی های به عمل آمده در حوزه ی جنوب استان مشارکت مردم در انتخابات حدود ۷۵ درصد و درحوزه ی شمالی استان قریب ۶۷ درصد است و در کل استان بیش از ۷۰ درصد مشارکت مردم استان درانتخابات را خواهیم داشت.

وی بحث ایلات و قومیت ها را در استان ایلام اصلی ترین مولفه های انتخابات در استان ایلام دانست و بیان داشت: انسجام ایلی در استان ایلام بسیا خوب است و باعث تقویت خرده فرهنگ ها خواهد شد ولی در مباحث کلان سیاسی باعث ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان شاکله ی اصلی انتخابات در حوزه ی شمال را ایلی و در حوزه ی جنوب قومی دانست و افزود: فردی که در ساختار ایلی و قومی رأی می آورد بیشتر به دنبال خواسته های قومی و قبیله ای خواهد رفت.

وی با تأکید بر مرور کارها و وظایف توسط اعضای ستاد انتخابات خاطر نشان کرد: وظیفه ما در انتخابات اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است.
 
معاون سیاسی استاندار ایلام تأکید کرد: اعضای ستاد انتخابات حتما دوباره فرآیندها و وظایف را بررسی کنید و اشکالات و نواقص را حتما اگر وجود دارد گزارش دهند همچنین در خصوص شفافیت مالی کاندیداها نیز باید نظارت لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی تبلیغات ممکن است برخی از کاندیداها با برخی پرداخت ها به دنبال جمع آوری رأی باشند و عدم اعلام شماره حساب کاندیدا به عنوان تخلف در انتخابات است.

معاون توسعه استاندار ایلام نیز در این جلسه بر قومی و قبیله ای شدن انتخابات در ایلام اشاره کرد و گفت: دغدغه ای که دوستان داشتند در حال نمود است و فعالیت های انتخاباتی ممکن است باعث اختلافات قومی و قبیله ای در استان شود که باید در این زمینه تمهیداتی را در نظر بگیریم.

معروف بسطامی به بحث های زیرساختی انتخابات اشاره کرد و گفت: دغدغه هایی که در بحث فیبر نوری و دیگر زیرساخت های انتخابات وجوددارد باید دقت بیشتری صورت گیرد.

رئیس بازرسی انتخابات استان خاطر نشان ساخت با تاکید بر اجرای مر قانون در انتخابات، اظهار داشت: همه‌ی ما مجریان انتخابات هستیم و در این عرصه باید بی طرفی کامل داشته باشیم و دوستان رعایت مسائل قانونی را در این حوزه داشته باشند تا اشاء الله به خوبی انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار کنیم.

در این جلسه مصوب شد ؛ در زمان شمارش آرا و تنظیم فرم ها نماینده فرماندار موظف است گوشی های همراه اعضای صندوق را جمع آوری کند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است