استانداری ایلام

استاندار ایلام

سامانه مجازی فروش محصولات جوانان نقش مهمی در تقویت اقتصادی جوانان دارد/۵ میلیارد تومان به سمن ها کمک شده است/دغدغه اشتغال جوانان را در نظر داشته باشیم

سامانه مجازی فروش محصولات جوانان نقش مهمی در تقویت اقتصادی جوانان دارد/۵ میلیارد تومان به سمن ها کمک شده است/دغدغه اشتغال جوانان را در نظر داشته باشیم

 بیکاری جوانان آزارم می دهد

استاندار ایلام:
 سامانه مجازی فروش محصولات جوانان نقش مهمی در تقویت اقتصادی جوانان دارد/۵ میلیارد تومان به سمن ها کمک شده است/دغدغه اشتغال جوانان را در نظر داشته باشیم

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه در پنجمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان سازمان مردم نهاد اظهار داشت: ایجاد پاتوق جوانان و سامانه مجازی فروش محصولات سازمان های مردم نهاد یک اقدام ارزنده است و مجالی برای حضور جوانان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی است.

وی اضافه کرد: از جوانانی که این سامانه  را راه اندازی کرده اند، حمایت خواهم کرد زیرا باعث تقویت کار سمن ها و کارهای اقتصادی جوانان خواهد شد.

استاندار ایلام گفت: حمایت از کارهای فن آورانه را قطعا انجام خواهیم داد و تا جایی که امکان دارد کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت در راستای خلاقیت های جوانان  واگذار خواهیم کرد.

سلیمانی اظهار داشت: استان ایلام گرچه کوچک است اما مردم این استان در ۸ سال دفاع مقدس پایداری کردند و اگرچه در این دوران امکان توسعه در استان و زیربناها وجود نداشت اما این مردمان بزرگ ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز که از جوانان آن دوران بودند، تقدیم انقلاب و اسلام کردند.
 
وی اضافه کرد: ایلام سرزمین اربعین است و ۶۲ درصد جمعیت زوار از ایلام می گذرند و این یک ظرفیت ویژه است که جوانان می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: ایلام سرزمین نفت و گاز و پتروشیمی است که منابع ملی ذی قیمتی در استان وجود دارد که می توان با بهره برداری از آن زیرساخت های استان را متحول کرد.

سلیمانی دشتکی گفت: در چند سال اخیر تلاش های خوبی در زمینه سرمایه گذاری استان صورت گرفته و بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری صورت گرفته و اشتغال بالایی ایجاد شده و نرخ رسمی و مرکز آمار ایران از ۱۷.۶ در سال ۹۱ به آمار ۸.۱ درصد در سه ماهه ی پاییز و میانگین ۸.۵ درصد در سال ۹۸ رسیده است.

وی با عنوان این مطلب که بیکاری جوانان آزارم می دهد، گفت: در سفرها بیشترین تفاضا دو مورد است نیاز مالی و اشتغال که بحث اول به دلیل این که تعداد بسیاری از مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی است.
 
وی خودکشی را یکی دیگری  از معضلات اجتماعی استان برشمرد و افزود: علت اصلی آن تاب آوری کم مردم استان است به همین دلیل نیاز است تا فعالیت های اجتماعی جوانان و سازمان های مردم نهاد باعث کاهش معضلات اجتماعی و افزایش تاب آوری و استقامت مردم می شود.

وی شمار سازمانهای مردم نهاد استان را  ۴۷۰ سازمان برشمرد و افزود: در سال ۹۲ تعداد این سازمانها  ۷۰ تشکل بود و در سال ۹۶ در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی به ۲۳۲ مورد افزایش یافت و در این دوسال به ۴۷۰ مورد رسیده تا در این حوزه ۱۲۰ درصد رشد داشته باشیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه  ۷۰ درصد از این سازمان ها فعالند و سال گذشته و امسال نیز اعتبارات خوبی به تشکل ها و سمن ها داده شده است، اضافه کرد: بیش از ۱۴۰ تشکل اعتبارات پژوهشی، برنامه ریزی، آموزشی اعطا شد که حدود ۵ میلیارد تومان امسال به تشکل ها کمک شد.

استاندار ایلام گفت: اجرای برنامه های سازمان های مردم نهاد نقش خوبی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت و این سازمان ها کارایی بالاتری نسبت به دولت خواهند داشت.

سلیمانی دشتکی افزود: اگر تشکل ها در مصدر امور قرار گیرد نشاط اجتماعی را بالا خواهند برد و معضلا ت را کاهش می دهند.

وی بر ضرورت هم افزایی همه دستگاههای اجرایی تاکید کرد و افزود: اقدامات خوبی در رفع آسیب های اجتماعی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اکنون خانه احزاب، سازمان های مردم نهاد فعال است اضافه کرد: سعی شده تا انجمن جدید علوم سیاسی استان نیز فعال شود.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: انجمن های خوبی در استان فعال شده اند و دو گروه متخصصین و جراحان و پزشکان ماهر با عنوان مرحم و محکم در استان حاضر شدند و هرکدام بیش از ۵۰۰ نفر از افراد استان را معاینه و درمان کردند.

وی در ادامه به انتصاب زنان در پست های مدیریتی اشاره کرد و افزود: در این دو سال تحول خوبی در انتصاب مدیران خانم در استان صورت گرفته و ما در استان ایلام ۲۲ درصد مدیران را خانم ها تشکل می هند.

وی اضافه کرد: همچنین در انتصاب افراد به جوان گرایی توجه شده و اکنون  بسیاری از جوانان در سمت بخشدار، فرماندار و مدیران کل منصوب شده اند.
 
استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد که مشکلات جوانان کمتر شود و گفت: ما آرزو داریم که بحث بیکاری در استان از بین برود و بیکاری پنهان هم از بین بروند و درآمد بالا در بین جوانان ایجاد شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است