استانداری ایلام

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در سالروز حادثه زمین فوتبال چوار:

بمباران زمین فوتبال چوار هیچ‌گاه از حافظه تاریخ پاک‌ نمی شود

بمباران زمین فوتبال چوار هیچ‌گاه از حافظه تاریخ پاک‌ نمی شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در سالروز حادثه زمین فوتبال چوار:
بمباران زمین فوتبال چوار هیچ‌گاه از حافظه تاریخ پاک‌ نمی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: بمباران زمین فوتبال چوار در سال ۶۵ توسط رژیم بعث عراق حادثه ای تلخ و بی مانند است که هیچ‌گاه از حافظه تاریخ پاک‌ نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز چهارشنبه در آیین یادواره گرامیداشت شهدای زمین فوتبال چوار و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این حادثه تلخ در طول تاریخ حتی در تمامی جنگ ها مانند نداشته است، این رخداد اتفاق نادری است که در هیچ جای جهان مشابهی ندارد و شهدای آن مظلومانه در یک مسابقه ورزشی به خاک و خون کشیده شدند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه حامل ارزش های ناب انقلابی جوانان این مرز بوم است، افزود: این حادثه که منجر به شهادت و زخمی شدن بهترین جوانان و نوجوانان فوتبالیست تیم منتخب استان ایلام شد بعنوان یکی از جنایت های تاریخی صدام و رژیم بعث در تاریخ ثبت شده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: رژیم بعث که در رویارویی با رزمندگان اسلام ناتوان شده بود، برای جبران شکست ها به بمباران شهرها و حتی میادین ورزشی مبادرت ورزید و با بمباران زمین فوتبال چوار که از آن بعنوان یک حادثه ای تلخ و دردناک در تاریخ جنگ های دنیا نام می برند یکی از ننگین ترین حوادث عالم را رقم زد.

نوذری به رشادت های ایل ارکوازی از توابع بخش چوار اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ۴۰ کیلومتر مرز این منطقه با کشور عراق ایل بزرگ ارکوازی در هشت سال دفاع مقدس همواره مدافع کشور بودند و اینک حق بزرگی بر گردن نظام دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های خاص بخش چوار تاکید کرد: تلاش های زیادی برای ارتقا این بخش به شهرستان انجام شده که این وعده نویدبخش را به مردم این دیار می دهیم که به زودی این مهم عملی شود.

معاون استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت سردار شهید سردار سلیمانی افزود: این بزرگ‌مرد هم‌ در زمان حیات و هم در زمان شهادتش همواره باعث تقویت روحیه و همبستگی ملی شد.

نوذری به بحث انتخابات پیش رو اشاره کرد و یادآور شد: چیزی که ما به عنوان متولیان انتخابات به دنبال آن هستیم انتخاباتی سالم با مشارکت بالاست.
وی ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای سدی در برابر هجمه های سنگین دشمنان در شرایط حساس کنونی است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است