استانداری ایلام

معاون پارلمانی رییس جمهور:

روند توسعه ایلام به برکت اربعین شتاب گرفته است/انتخاب نمایندگانی کارآمد و آشنا به قوانین و مقررات روند توسعه کشور را تسهیل می کند/تلاش های استاندار و دیگر مسئولان استان در راستای توسعه قابل تقدیر است

روند توسعه ایلام به برکت اربعین شتاب گرفته است/انتخاب نمایندگانی کارآمد و آشنا به قوانین و مقررات روند توسعه کشور را تسهیل می کند/تلاش های استاندار و دیگر مسئولان استان در راستای توسعه قابل تقدیر است

حسینعلی امیری  در جلسه شورای اداری استان ایلام با اشاره به ویژگی های شکل گیری انقلاب در جوامع مختلف اظهار داشت: خواسته های مردم در هر انقلابی به شکل گفتمان رهبران آن جامعه یا شعارهایی که از سوی مردم عنوان می شود، ظهور و بروز پیدا می کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، حسینعلی امیری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان ایلام با اشاره به ویژگی های شکل گیری انقلاب در جوامع مختلف اظهار داشت: خواسته های مردم در هر انقلابی به شکل گفتمان رهبران آن جامعه یا شعارهایی که از سوی مردم عنوان می شود، ظهور و بروز پیدا می کند.

وی افزود: انقلاب ها منجر به تحولات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی شده و این خواسته ها در قالب قانون اساسی بعد از هر انقلابی تدوین می شود که انقلاب اسلامی ملت ایران در بهمن ۵۷ نیز از این قاعده مستثنی نیست، آنچه هدف و خواسته مردم و رهبران نهضت بویژه امام راحل (ره) بود، در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفت.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: مواردی همچون عدالت ، کرامت انسانی ، حق اجتماعات و راهپیمایی ، آزادی بیان، تساوی حقوق ، حق تعیین سرنوشت به دست مردم، دادرسی عادلانه و تشکیل مجلس شورای اسلامی به عنوان مهم ترین مرکز مردم سالاری دینی از راهبردی ترین اصول پیش بینی شده در قانون اساسی کشور است.

امیری یادآور شد: وظیفه کارگزاران نظام در سطوح مختلف تلاش در جهت نیل به اهداف گنجانده شده در قانون اساسی است، چراکه قانون اساسی مهم ترین سند انسجام و حاکمیت ملی بوده و حاصل سال ها مبارزه با استعمارگران و مستکبران عالم و هزاران شهیدی است که خود را در این راه فدا کرده اند.

وی اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم اهداف مورد نظر قانونی اساسی را در عرصه های مختلف عملیانی و اجرایی کنیم، یکی از اصلی ترین این حقوق ، حق دخالت در سرنوشت و اداره کشور با اتکا به آرای عمومی است که انتخاب نمایندگان مجلس در این میان از اهمیت بالای بشمار می رود.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اختیارات نمایندگان مجلس که در قانون اساسی به آن تاکید شده است، گفت: مجلس ریل گذار توسعه پیشرفت کشور است چراکه دولتمردان با رای اعتماد نمایندگان مشروعیت پیدا می کنند و در عین حال مجلس از طریق دیوان محاسبات بر عملکرد مالی و اجرایی دولت نظارت مستقیم دارد.

امیری اضافه کرد: انتخاب نمایندگانی شجاع ، پاکدامن ، کارآمد و آشنا به قوانین و مقررات می تواند روند توسعه کشور را تسهیل و به دولتمردان در تدوین قوانین مورد نیاز برای حل و فصل مشکلات کشور کمک کند.

وی به هجمه بی سابقه دشمنان علیه کشورمان پس از خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: کشورهای دوست و دشمن متناسب با حضور حداکثری یا حداقلی مردم در پای صندوق های رای مناسبات خود را با کشورمان تنظیم می کنند ، پس هرچه این مشارکت بیشتری باشد مایه خوشحالی دوستان و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت به عنوان مجری بی طرف تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا این انتخابات در شرایط حساس کنونی با شکوه بهتری برگزار تا روحیه امید و نشاط در جامعه تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تلاش های دولت در استان ایلام پرداخت و افزود: تلاش های استاندار و مسئولان استان در راستای توسعه قایل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه استاندار ایلام در دولت دارای محبوبیت خاصی هست اظهار داشت: پرکار بودن و نفوذ قابل توجه ایشان در دولت می تواند برای استان مفید و اثرگذار باشد.

امیری با اشاره به اینکه طی ۶ سال گذشته فعالیت های گسترده ای برای رفع مشکلات این استان برداشته شده و به برکت اربعین حسینی روند فعالیت ها شتاب دوچندان به خود گرفته است.

وی از تلاش برای رفع مشکلات مرزهای چیلات و چنگوله و رایزنی با طرف عراقی برای فعالیت های مشابه در آنسوی این مرزها خبر داد.

امیری با اشاره به برنامه دولت برای افزایش مناطق آزاد تجاری و صنعتی تاکید کرد: منطقه آزاد مهران نیز جزو این مناطق است که پس از تصویب نمایندگان مجلس شورای نگهبان ایراد جزیی به این طرح داشته که به نظر می رسد با رفع آن شاهد تحقق خواسته مردم استان برای تصویب نهایی منطقه آزاد مهران باشیم.

وی در پایان آماده شدن بیش از  ۲۱ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه برای سفر ریاست جمهوری در طول تاریخ استان بی نظیر عنوان کرد و گفت: امروز نیز از ۲۵۱ پروژه با اعتبار سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در استان ایلام رونمایی می شود که برای ۳۷۰ نفر به شکل مستقیم و برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است