استانداری ایلام

در دیدار جمعی از بزرگان و معتمدین بخش چوار با استاندار ایلام اتفاق افتاد:

از تلاش ها و اقدامات قاسم سلیمانی دشتکی در پیگیری مطالبات مردم تجلیل بعمل آمد

از تلاش ها و اقدامات قاسم سلیمانی دشتکی در پیگیری مطالبات مردم تجلیل بعمل آمد

در دیدار جمعی از بزرگان و معتمدین بخش چوار با استاندار ایلام اتفاق افتاد:
از تلاش ها و اقدامات قاسم سلیمانی دشتکی در پیگیری مطالبات مردم تجلیل بعمل آمد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، صبح امروز شنبه ۵ بهمن ماه جمع کثیری از بزرگان و معتمدین بخش چوار با قاسم سلیمانی دشتکی استاندارایلام دیدار کردند.

در این دیدار تعدادی از بزرگان و معتمدین به نمایندگی از مردم بخش چوار به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از زحمات و تلاش های استاندار ایلام در پیگیری مطالبات مردم بویژه طرح شهرستان شدن چوار و ایجاد بازارچه هلاله شمالی تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه استاندار ایلام ضمن تقدیر و تشکر از ابراز محبت مردم بخش چوار این منطقه را شایسته توسعه و پیشرفت عنوان کرد و گفت: بحث تبدیل شدن بخش چوار به شهرستان علی رغم مسائل و مشکلاتی که داشت از آنجا که خواسته مردم این منطقه بود آن را به یک مطالبه استانی مبدل کردیم و با کمک همه دلسوزان و کمک و مساعدت ریاست محترم جمهوری، وزیر محترم کشور، معاونت محترم سیاسی وزارت کشور و مجموعه دوستان در تقسیمات کشوری به هیئت دولت رفته است و امیدواریم بتوانیم در روزهای آتی بتوانیم با اعلام شهرستان شدن چوار یک عیدی خوب به مردمان بزرگ و قدرشناس این منطقه بدهیم.

وی در ادامه موضوعات تقسیمات کشوری را تابع فرآیند تعریف شده عنوان کرد و گفت: برای تصمیم گیری در ارتباط با ارتقاء یک منطقه در حوزه تقسیمات کشوری بایست مراحل مختلفی طی نماید، اگر تقاضایی در این خصوص ارائه شود و مسئولین احساس کنند منطقه ای نیاز به ارتقاء دارد از طریق بخشداری به فرمانداری و از فرمانداری به استانداری و حوزه ی مدیریت سیاسی و سپس به تقسیمات کشوری ارسال می شود.

وی افزود: سپس بعد از طی شدن مراحل مقدماتی از جمله تطبیق  شاخص های منطقه با شرایط و قوانین که به عهده ی تقسیمات کشوری است و پس از آنکه این بررسی ها و تطابق ها انجام شد در نهایت طرح به وزارت کشور ارسال می شود و بعد از بررسی های لازم و بعد از مذاکرات و رایزنی ها برای تصویب به هیئت دولت ارسال می گردد.

استاندار ایلام در ادامه به پیگیری های استان در حوزه تقسیمات کشوری اشاره کرد و گفت: یک زمانی در دولت گذشته تقصیمات کشور را بصورت فله ای انجام می داند بطوریکه در همین استان خودمان داریم برخی مناطق با جمعیت دو سه هزار نفره به بخش تبدیل شده اند که مرکز آن جمعیتی زیر ۵۰۰ نفر داشت.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید این رویه تعدیل شد و صرفا بر اساسا ضوابط خاص در این حوزه تصمیم سازی صورت گرفت، حالا با این شرایط کار ما برای ارتقای برخی مناطق به مراتب سخت تر از گذشته بود اما با اصرار و پیگیری و کمک همه دلسوزان استان از جمله نمایندگان موفق شدیم تعدادی از این مناطق را ارتقا دهیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه به شهرستان شدن هلیلان اشاره کرد و گفت: قبل تر از این موضوع بخش شدن دشت عباس، شهر شدن چشمه شیرین و جعفر آباد انجام شد و در ادامه با شهرستان شدن هلیلان امیدواری برای توسعه این منطقه بالا رفت.

وی در ادامه به محرومیت های هلیلان پرداخت و گفت: هلیلان یکی از محروم ترین مناطق ایران است و پس از انکه به این دیار سفر کردم بیشتر متوجه عمق محرومیت ها شدم و تصمیم گرفتیم خواسته و مطالبه به حق آنان را با کمک همه دلسوزان محقق کنیم که انشاء الله این سرآغازی بر توسعه این منطقه محروم باشد.

استاندار ایلام ادامه داد: برای شهرستان شدن چوار نیز تلاش های زیادی صورت گرفت بطوریکه طی یک ماه گذشته دیدارهای فراوانی با مسئولان مرتبط در رده های مختلف انجام داده ام از آن جمله در دو سه هفته اخیر سه دیدار با وزیر کشور داشته ام تا خوشبختانه قدم بزرگی برداشته شود و طرح به هیئت رفت و انشاء الله بعد از گرفتن مجوز در دو کمیسیون دیگر تصویب شود.

وی ادامه داد: در مذاکره با وزیر کشور گفتم که چوار بیش از ۸۰ سال قدمت داشته و مردم با وفا و انقلابی این دیار بسیار مشتاق اند که به حق خود در این زمینه برسند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است