استانداری ایلام

خانم شیرخانی مدیر کل امور بانوان استانداری

رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان ایلام

رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان ایلام

رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان ایلام
سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در استان ایلام با حضور استاندار ایلام و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رونمایی شد.
در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان صبح روز شنبه بیست و هشتم دی ماه با حضور جناب آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و سرکار خانم دکتر  ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان ایلام رونمایی شد.
این سند، یک سند راهبردی، جامع، مستدل، زمان‌بندی و کارشناسی شده برای برقراری عدالت و ارتقاء توانایی‌ها و ظرفیت‌‌های بانوان در سطح کشور است.
 هدف از تدوین این سند، ارتقای شاخص‌های عدالت جنسیتی است که به موضوعات آموزش، اشتغال، بهداشت، ورزش، مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان در سطح کشور توجه دارد.
در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان ایلام تلاش گردیده تا از روزامدترین رویکردهای سیاستگزاری هم در بخش خصوصی و هم در بخش حاکمیت نظام سیاسی و الزام گروهی در چارچوب ارزشهای نظام استفاده شود.این سند حاصل همفکری اساتید و نخبگان و دانشگاهیان و مدیران است که براساس برش ملی و رویکرد قومی با توجه به بافت استانی تدوین گردیده ، راهکارهای کارشناسی برای ارتقای شاخص‌های اشتغال، آموزش، مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان نیز در آن پیش‌بینی شده است و این سند کاملا منطبق بر شاخصهای عدالت جنسیتی می باشد
سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان ایلام بعنوان بیستمین سند استانی کشور با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی گردید.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است