استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

قانون تسهیل بدهی بدهکاران واحدهای تولیدی اطلاع رساني شود/محدودیتی برای جذب اعتبارات در استان وجود ندارد

قانون تسهیل بدهی بدهکاران واحدهای تولیدی اطلاع رساني شود/محدودیتی برای جذب اعتبارات در استان وجود ندارد

دولت برای بدهکاران بانکی نسخه می پیچد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:
 قانون تسهیل بدهی بدهکاران واحدهای تولیدی اطلاع رساني شود/محدودیتی برای جذب اعتبارات در استان وجود ندارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، حیدر نعمتی روز دوشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: این اقدام در راستای تسریع در سیستم بانکی بدهکاران واحدهای تولیدی که از نظر اعتبار سنجی باید روند طولانی طی می کردند، اکنون به بانک ها ابلاغ شده که پس از عمل مجری به تعهدات در اسرع وقت مشکلات آنها را برطرف نمایند.

وی افزود: دولت سعی دارد برای هر کسی که بدهی بانکی دارد نسخه ویژه ای بپیچد و برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید توجه ویژه از به آنها داشته است.

وی در ادامه به استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ در راستای اقتصاد مقاومتی و تسریع در روند طرح های دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان باید به طور جدی پیگیر جذب تسهیلات تبصره ۱۸ شوند.

نعمتی اظهار داشت: محدودیت در سرفصل ها و اجازه جابجایی اعتبار از سر فصل نوسازی داده شده و مشکلی برای جذب اعتبار نداریم.

وی افزود؛ اعتبارات تبصره ۱۸ ابلاغی کشور سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در کشور است که رقم آن با تسهیلات تلفیقی به هفت هزار و ۸۰۰میلیارد تومان افزایش یافته که تنها دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده و سهم استانها از محل زیربخش ها شناور شده است.

وی تاکید کرد: محدودیتی برای جذب اعتبار در استانها وجود ندارد و می طلبد دستگاه های اجرایی و بانک ها بیشتر تلاش کنند تا سهم قابل توجهی از این اعتبارات در استان جذب شود.

معاون امور اقتصادی استاندار ضمن اینکه از دستگاه های مربوطه خواست کارشناسی برای پیگیری جذب تسهیلات و تسریع در امور مجریان در بانک ها معرفی و به صورت مستمر پیگیری کنند، اضافه کرد: از بانک ها می خواهم ثبت اطلاعات در بانک به سرعت انجام گیرد تا در زمان گزارشگیری عملکرد واقعی استان اعلام شود.

وی همچنین خواستار اجرای طرح های گلخانه ای و صنایع تبدیلی در استان شد و گفت: باید سه برابر سقف مجاز طرح به بانک ها معرفی شود و جلسه کارشناسی یک روز در میان برای جذب تسهیلات برگزار شود.

نعمتی در پایان ابراز امیدواری کرد که با جذب سهم قابل توجهی از تسهیلات تبصره ۱۸ بتوان شاهد رونق تولید و جذب سرمایه گذاری در استان باشیم.

گفتنی است در این نشست طرح های جهادکشاورزی و حوزه صنعت که قرار است از محل تبصره ۱۸ تسهیلات دریافت کنند، مورد بررسی قرار گرفتند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است