استانداری ایلام

‍ رییس ستاد انتخابات استان ایلام:

صلاحیت داوطلبان ۱۰ روز پس از ثبت‌نام اعلام می‌شود/وحدت و همدلی بین هیات‌های اجرایی و نظارت در استان ایلام

صلاحیت داوطلبان ۱۰ روز پس از ثبت‌نام اعلام می‌شود/وحدت و همدلی بین هیات‌های اجرایی و نظارت در استان ایلام

‍ رییس ستاد انتخابات استان ایلام:
 صلاحیت داوطلبان ۱۰ روز پس از ثبت‌نام اعلام می‌شود/وحدت و همدلی بین هیات‌های اجرایی و نظارت در استان ایلام

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه کار تایید صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، گفت: هیات‌های اجرایی به مدت ۱۰ روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام از ۱۷ تا ۲۶ آذرماه جاری صلاحیت داوطلبان را بررسی و به فرمانداران ابلاغ می‌کنند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام و رئیس ستاد انتخابات استان روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام در جمع رییس و کارکنان ایرنا ایلام اظهار داشت: ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه جاری به مدت ۶ روز انجام شد.

وی افزود: یک روز پس از ابلاغ تایید یا رد صلاحیت، داوطلبان رد صلاحیت شده از ۲۸ آذر تا اول دی ماه می‌توانند به مدت چهار روز شکایت خود را به هیات نظارت برای بررسی ابلاغ کنند.

نوذری یادآور شد: پس از آن هیات نظارت طی ۲۰ روز از دوم تا ۲۱ ام دی کار رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر در خصوص صلاحیت همه داوطلبان را پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت انجام داده و به فرمانداران حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: پس از این مرحله در مدت ۲۰ روز از ۲۲ دی تا ۱۱ بهمن، فرمانداران حوزه‌های انتخابیه مراتب تایید یا رد صلاحیت را به داوطلبان اعلام کرده و شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده را دریافت و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص همه داوطلبان را به وزارت کشور اعلام می‌کنند.

 نوذری اضافه کرد: پس از این مرحله در مدت سه روز نیز از ۱۲ تا ۱۴ بهمن شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده‌اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد، دریافت می‌شود.

  وی یادآور شد: رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ادامه دارد که در نهایت ۲۲ بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها نیز به مدت هفت روز از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و دوم اسفندماه نیز زمان برگزاری انتخابات و اخذ رای از واجدان شرایط در تمامی حوزه های انتخابیه است.

🔹وحدت و همدلی بین هیات‌های اجرایی و نظارت در استان ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: با تلاش #استاندار_ایلام، همدلی و وحدت بسیار خوبی هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت در این استان وجود دارد و دنبال این هستیم که این وحدت و همدلی تا پایان برگزاری انتخابات ادامه پیدا کند.

نوذری افزود: هیچگونه اختلافی بین هیات‌های اجرایی و نظارت در این استان وجود ندارد و آنچه برای همه اعضای ستاد انتخابات استان مهم است حضور پرشور و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی تاکید کرد: این شرایط باعث شد ایلام جزو اولین استان‌هایی در کشور باشد که هیات‌های اجرایی آن بدون هیچگونه مشکل و اختلافی تشکیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: انتخابات در نظام ما نماد دموکراسی، مشروعیت و مردم‌سالاری است و با توجه به شرایط سیاسی کشور و کمین دشمن برای ضربه زدن به نظام، حضور گسترده مردم این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

 نوذری با بیان اینکه بر اساس معیار و ارزیابی ستاد انتخابات کشور، مشارکت بالای ۷۰ درصد عالی و حداکثری است، اظهار داشت: بررسی ۱۰ دوره انتخابات در این استان نشان می‌دهد میانگین مشارکت مردم ایلام در انتخابات بالای ۷۵ درصد است.

وی یادآور شد: ستاد انتخابات ایلام و شخص استاندار تلاش دارند مشارکت سیاسی مردم را بالا ببرند و در این راستا نشست‌هایی با بزرگان، ذی‌نفوذان، سیاسیون، احزاب، روحانیون و سایر اقشار به ریاست استاندار ایلام جهت حضور باشکوه مردم در انتخابات برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: بی‌طرفی شعار اصلی دولت و همچنین ستاد انتخابات استان است و ملاک کار برای همه دست‌اندرکاران انتخابات، قانون است.

💥استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

🔸شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

🔸شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است