استانداری ایلام

ُ‍ استاندار ایلام در نشست با حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

مردم ایلام بیش از ۸ سال در دفاع از کشور مرزدار بوده اند

مردم ایلام بیش از ۸ سال در دفاع از کشور مرزدار بوده اند

استاندار ایلام در نشست با حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشورگفت:مردم ایلام بیش از ۸ سال در دفاع از کشور مرزدار بوده اند

🔰در دوران دفاع مقدس از آنجا که استان ایلام بصورت یک نوار مرزی است تماما درگیر جنگ بوده و عملا به خاطر جنگ ۸ سال از توسعه بازماند.

🔰در آن دوران هواپیماهای عراقی در رفت و برگشت بمب های خود را بر سر مردم این دیار می ریختند.

🔰ایلام با بیش از ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در صف اول ایثارگری در کشور بوده است.

🔰امروز خدمات نظام در استان قابل توجه و تقدیر است.

🔰خدا را شکر که امروز وحدت و همدلی بی نظیری در استان با وجود نماینده محترم ولی فقیه در استان و همگرایی همه ارگان ها و نهادهای و دستگاه های دولتی و غیر دولتی وجود دارد.

🔰امروز ایلام در مسیر توسعه قرار گرفته است و همزمان با توسعه زیرساخت ها توسعه امور فرهنگی نیز در دستور کار است؛ ساختمان حفظ آثار و برج هنر و یادمان قلاویزان از جمله کارهای مهم دیگری بودند که تا قبل آن عملا کار خاصی صورت نگرفته بود و امروز در حال اتمام هستند.

🔰جا دارد ازمجموعه تبلیغات اسلامی در مرکز و استان در امورات مختلف از جمله در بحث اربعین تشکر کنم.

🔰در مقوله اربعین با وحدت و همدلی هم افزایی ایجاد شد.

🔰حضور روحانیون در اربعین امسال بسیار قوی تر بود.

🔰اربعین امسال به معنای واقعی یک حماسه بزرگ بود؛ در مجموع حدود ۴ میلیون ۷۰۰ هزار نفر در اربعین امسال از مرز مهران تردد صورت پذیرفت.

🔰بیش از دومیلیون نفر در رفت و بالای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در برگشت مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند و در مجموع بیش از ۶۲ درصد تردد کل زوار را از این مرز بین المللی داشتیم.

🔰در اربعین امسال رکوردهای بی نظیری جابجا شد؛ از تردد بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گرفته تا تردد حدود ۳۴۵۰ دستگاه اتوبوس در یک شبانه روز و همچنین تردد بیش از ۳۲۶ هزار تردد در یک شبانه روز از جمله این رکوردها بود که در سابقه مراسم اربعین بی نظیر بود.

🔰در اربعین امسال بیش از ۳۰ هیئت بلند پایه کشوری و لشکری به ایلام و مرز مهران آمدند. 

🔰 در اربعین امسال همه نهادها و بنیادها و ارگان ها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی و مردم همه پای کار بودند و سنگ تمام گذاشتند و از این بابت از همه آنها تشکر می کنم.

🔰امروز وحدت و همدلی و هم گرایی در استان بی نظیر است و این باعث تسریع در روند توسعه شده است.

🔰امروز ضرورت نگاه و توجه ویژه مسئولان ملی به استان ایلام بیش از پیش است. 

🔰برنامه ریزان بودجه می گویند ایلام ۷ دهم درصد جمعیت و ۱ و ۲ دهم درصد وسعت اما من همیشه گفتم ام ایلام را با ۱۱ درصد گاز و ۴ درصد نفت کشور و ۸ درصد صادرات و بالای ۶۲ درصد اربعین کشور و ‌... مورد توجه قرار دهید.

🔰در ۶ ماهه اول امسال ۵ میلیارد صادرات به کشور چین و ۴ و نیم میلیارد تومان به کشور عراق داشته ایم که بیش از ۱ و نیم میلیارد دلار از آن سهم ایلام است.

🔰امیدوارم سازمان ها و ارگان ها در بودجه ریزی سهم ایلام را نه به جمعیت و وسعت کم آن بلکه با در نظر گرفتن شاخص ها و خدمات ملی که در این استان ارائه می شود، در نطر بگیرند.

🔰ایلام ظرفیت های زیادی دارد تا آنجا که این استان می تواند پیشران توسعه در کشور شود.

🔰رضایت مندی در اربعین امسال نسبت به سالهای گذشته بیشتر بود و این به عواملی چون خدمات دهی بیشتر، برنامه ریزی بهتر، آماده شدن زیرساخت ها و پای کار بودن مردم و مسئولان استان برمی گردد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است